Forumnyheter:

SMF - Just uppdaterat!

För alla rollspelare

Startat av Stardust, 22 oktober 2009 kl. 15:43:49

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 Gäst tittar på detta ämne.

Stardust

Kolla in denna länken.

Ser oerhört tufft ut (kolla in filmen)

http://pc.feber.se/art/167333/dungeons_ ... l_surface/

B_J_S

Fattar inte hur DM skall kunna dölja sina papper och funktioner för de andra spelarna.

"titta bort alla så skall jag bara kolla en grej"  :lol:

Hitech!! Lite för mycket kanske.

Men tänk ett brädspel i stället...med alla regler i spelet kodat...hmm, nice  8)
//Jonas

Stardust

Jag fattade det som att DM har en egen dator bredvid som han kollar på. Såg ut så på filmen.

B_J_S

Tittade inte så noga.
Men är det så, så är det riktigt coolt.

Men ett brädspel, utan fysiska saker, med ölen stående på brädet.  :shock:

Man kan bara drömma. Kostar antagligen några månadslöner...
//Jonas

silversixx

"Öh, låt oss göra en sak som innebär att vi använder halvful teknik för att ersätta vår fantasi".

Kreufeldt

Nu tittade jag inte på filmen, men av texten attdöma tolkar jag det som att det för D&D miniatures man gör en datorversion av. Har då inget alls med rollspel att göra (utom att det delar namn med ett av världens mest berömda diton).

Enda fördelen med detta framför figurerna är väl att man inte behöver slänga ut lika mycket pengar på det, om man har hårdvaran alltså. Ser det dock inte som något som folk kommer att gå man ur huse för, tror att folk ställer större krav på datorspel än vad detta kan åstadkomma. Men jag kan ha fel, har hänt förr...

Profit

Min spelgrupp kom över för att spela på kontoret här om dagen:

"Shit, har du sett det senaste, de har gjort värsta rollspelsapplikationen till Microsoft Surface, hur cool som..."
"Du menar en sådan där?" *pekar på kontorets MS Surface*

Problemet är att prylen kostar 150 lök. Man får mycket papper och penna för det priset... applikationen är dessutom ful, och bordet laggar och e trögt.

BigPapaBear

Citat från: "Profit"Problemet är att prylen kostar 150 lök. Man får mycket papper och penna för det priset... applikationen är dessutom ful, och bordet laggar och e trögt.

Jo, men den laggar med stil...  :D
En mycket bitter liten man.

pelle

Rollspel på projektorbord har det funnits film(er) om i flera år. Orkar inte kolla den här just nu. Jag har pratat länge om hur ballt det vore att köra krigsspel på sådana (inte på MS Surface då, utan på något MS-fritt såklart). Såg en film för flera år sedan där några spelade Warcarft 2 på något sådant bord. Hårdvaran är i princip gratis om man bygger något själv med en gammal projektor och några webbkameror, men det trixiga är att få tag i bra mjukvara och kalibrera allt rätt och fixa själva krigsspelet.

Rydfalk

Kör en fattigmansversion med en plattskärm inbyggd i spelbordet. Spelar en Shadowrunkampanj baserad i LA så det blir mest Google-Earth och en del kartor som jag visar.
"Hoppas det regnar i sommar!"

jonjac

Citat från: "Rydfalk"Kör en fattigmansversion med en plattskärm inbyggd i spelbordet. Spelar en Shadowrunkampanj baserad i LA så det blir mest Google-Earth och en del kartor som jag visar.
Jag förväntar mig en bild!!!