Forumnyheter:

SMF - Just uppdaterat!

Spelledarlett CWBS på BSK

Startat av SebastianKalucza, 11 september 2009 kl. 13:55:12

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 Gäst tittar på detta ämne.

SebastianKalucza

Hej!

Hade tänkt att försöka arrangera ett spelledarlett CWB under BSK.
Tanken är väl att sätta upp spelet lite avskilt, och sedan ta in folk separat för att göra sina förflyttningar, där de enda enheter man ser är de som är inom LOS.
Då det antagligen kommer ta lite tid att sätta upp på nytt för varje spelare så kan det ses mer som ett litet kul extraspel att spela utöver annat.
Spelet blir antagligen Three Battles of Manassas, då det är det enda CWB spelet jag äger som det finns en VASSAL modul till, och jag kommer behöva datorn för att hålla reda på slaget i sin helhet. Dock har jag inte bestämt scenario än, då jag tänkt välja utefter hur många som vill vara med.

Jag förväntar mig att alla som ska till BSK också ska vara med på detta :) Är det något du undrar över är det bara att skriva här eller skicka ett meddelande till mig direkt.

/Sebastian

A F

Jag kan vara med som general om du behöver några inspirerade direktiv då och då. Har dock fullt upp med att sköta min butik annars.

SebastianKalucza

Låter bra det, var först lite osäker på hur exakt jag skulle hantera generalerna, då dessa inte direkt rör på några enheter, men det hade ändå varit roligt att ha några Overall Commanders.
Så nu har vi en iaf  :)

SebastianKalucza

Det verkar inte som om intresset har varit sådär fantastiskt stort här för detta, men tänkte ändå lägga in lite mer information.

Civil War Brigades

Första slaget vid Bull Run 1861 blev ett bryskt uppvaknande för både syd- och nordstaterna i
det amerikanska inbördeskriget. Båda sidorna började inse att detta krig inte skulle vinnas så
lätt ändå.
Den 28 Augusti stötte Unionen och Konfederationen ihop en andra gång på fälten i
Manassas. Denna gången var unionen segersäker, en närmaste arrogant John Pope skröt
med att han skulle förstöra Sydstaternas armé en gång för alla. Oturligt nog för Pope leddes
nu Sydstaterna armé av general Robert E. Lee, och detta slag skulle bli ett av Lee's största
segrar.

Nu har du en chans att återuppleva detta slag, och kanske förändra historien.
Systemet som används är Civil War Brigades av The Gamers, där man skriver ordrar till sina
enheter, vilka man sedan måste följa, vare sig du vill eller inte.
Dessutom blir det spelledarlett, varje spelare kommer bara att se de delar av slagfältet som
hans enheter ser.

Då spelet kommer sättas upp separat för varje spelare, kan det bli lite väntetid mellan
spelarna, så det går bra att spela andra spel under tiden.

Förkunskaper är inget måste, men att i alla fall haft kontakt med krigsspel innan gör det
naturligtvis enklare. Men alla är välkomna.

Antal Spelare: 2-8 Kan variera scenario beroende på hur många som vill spela.
Speltid: Så länge folk vill, också här är det rätt enkelt att anpassa genom val av scenario och
liknande.

Passtider: Fr 18:00 - Lö 00:00 (Röda) , Lö 10:00 - Lö 16:00 (Röda) , Lö 17:00 - Lö 23:00
(Röda) , Sö 10:00 - Sö 15:00 (Röda)

A F

Hör som sagt av dig...

SebastianKalucza

Citat från: "Anders Fager"Hör som sagt av dig...

Dig har jag redan räknat med :)

Men jag återkommer lite längre fram när jag ser om jag får några intressenter, annars får du helt enkelt spela mot dig själv.

A F

Citat från: "SebastianKalucza"
Citat från: "Anders Fager"Hör som sagt av dig...

Dig har jag redan räknat med :)

Men jag återkommer lite längre fram när jag ser om jag får några intressenter, annars får du helt enkelt spela mot dig själv.

Cool

MB

Hej,

Jag har bokat in BSK på lördagen i min spelkalender och självfallet är det då ACW som gäller. Jag har inte spelat något krigsspel i perioden, men jag har spelat figurspel och känner till en hel del kring historia/militärhistoria från epoken. Jag kommer till att läsa in mig på CWB reglerna också.

Går det att bara spela under lördagen? Jag har dock inte anmält mig till konventet ännu och gör det inte förrän v. 44.

Jag ser helt klart fram emot detta arrangemang  :up:

Och tack för ett trevligt spelbyte Sebastian, det blir Crusader i veckan ; )
/Magnus

SebastianKalucza

Yay, en till!
Jag återkommer till dig när jag vet mer om jag får in fler spelare, men blir det spel så kan du säkert hoppa in ifall det skulle börja tidigare, det kommer ju ofta in förstärkningar alternativt att man delar upp någons trupper lite mer. Så det ska inte bli några problem.

Så det har kommit fram? Så bra :)