Forumnyheter:

SMF - Just uppdaterat!

Hexagoner Vs. Area Control

Startat av MB, 14 december 2009 kl. 17:44:15

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 Gäst tittar på detta ämne.

Elias Nordling

Nu har jag skrivit, skrivit om, raderat, gått tillbaka i diskussionen och läst om allt som sagts, och skriver igen:

CiteraPoängen är att det inte är okej att påstå att motståndare i en diskussion resonerar som rasister. Det är intellektuellt oärligt, respektlöst och rätt kass i största allmänhet.

När jag gått tillbaka i diskussionen finner jag att du inte känner dig personligen träffad av liknelsen utan reagerar principiellt. Möjligen kunde BigPapaBear göra det, men han vet nog redan att jag tycker att han är världens goaste kille.

Om det hade varit en irrelevant liknelse, typ om jag hade sagt till Björn att "nu tänker du som Hitler vid Anschluss" för att åstadkomma något slags guilt by association hade det varit rätt kass. Hade det varit en falsk liknelse borde den vara rätt lätt att avvisa. Men nu tycker jag att liknelsen mellan "Det görs bara CDG nuförtiden (=5% av de publicerade spelen)" och "Det är bara massa invandrare på mitt jobb nuförtiden (=10 % av de anställda) är både sann och relevant.

Men vad jag förstår menar du att liknelsen är förbjuden att använda, oavsett om den är sann och relevant eller inte. Och det tycker jag är litet skumt. Det påminner mig om när Dick Harrison skrev om slaveriet och påpekade att de färgade i Afrika hade en stor del av skulden till slavhandeln före år 1800. Då skrevs det i debattartiklar i DN att sådant fick man inte säga i historisk forskning, då det var rasistiskt, och om det var sant eller inte var irrelevant.
"Your value to me as a tester is your vandal instinct at breaking games!"

Holmgren

Nu blir det ett fett hänglås på den här tråden tills dess att jag och Tobias har hunnit diskutera igenom vad vi skall göra.

Tråd låst.
Det var inte bättre förr, det är nu det är sämre!

Holmgren

Diskussionen kring hexar, areor, cirklar, romber och katakomber fortsätter (på ett civiliserat vis) i den här tråden.

Tankar och kommentarer kring låsningen av den här tråden återfinns här.
Det var inte bättre förr, det är nu det är sämre!