Forumnyheter:

SMF - Just uppdaterat!

Göteborg bävar: Stockholmare till Galore

Startat av BigPapaBear, 14 januari 2010 kl. 10:12:33

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 Gäst tittar på detta ämne.

Sten Ekedahl

Citat från: "silversixx"Herregud, jäkla fastlandsmänniskor.
*Spottar i sillen och börjar dra in hummertinorna*

Håller helt med! Har själv 1969 upplevt orkan på Atlanten utan att bli sjösjuk. Lite vingligt att gå, men sjösjuk... näää!  8)

Däremot som passagerare i en Sk 60 under jaktstrid... nu pratar vi om något annat.  :oops:
Wargames - Laborationer i historia

Delirium

Citat från: "silversixx"Herregud, jäkla fastlandsmänniskor.
*Spottar i sillen och börjar dra in hummertinorna*

Bara för du har rötter i Kartago.
Imperial Elegy
1914 Twilight in the East
Space Empires

f98alda

Lustigt det där med X2000. Jag blir normalt sett ganska lätt åksjuk, i likhet med flera andra här, men just X2000 gör mig mindre åksjuk.

Men en sak som förbryllar mig med X2000 är varför de inte har kopplat lutningen på tåget till hastigheten överhuvudtaget. Vid en resa blev tåget stående i en kurva (i väntan på ett annat tåg som ockuperade rälsen), och nog fan lutade det då också.

/Alexander
It would be a fine thing if war could be conducted as a game where no lives were lost. At the end of a battle combatants could meet [...] and drink and talk.
- David Gemmel, Legend

Andreas Lundin

Jag åker skitmycket tåg i jobbet. Har egentligen inget att klaga på. Sitter hellre i 1:a klass och smörjer kråset än trängs på ett jävla flygplan (för att inte tala om den mördande incheckningsproceduren). 100 gånger av 100 väljer jag tåget om det går.
Funderar mest på (spelar mindre): Europa Universalis. Mud & Blood. 1914: Twilight in the East

silversixx

Kul med diskussionen, som bekräftat att vissa demografiska grupper gärna samlas och har liknande åsikter, även om de aldrig träffats innan.
I detta fall är det att bli åksjuk på tåg (hur det nu är möjligt, vilken genetisk bakgrund har folk egentligen?!).

Björn, om ni behöver hjälp med att komma till lokalen från centralen/stockholm med bil så får ni gärna ringa mig så guidar jag in er.

Elias Nordling

Jag ska säga att jag blir lättare åksjuk i bil än på tåg. Särskilt om man kör med folk som anser att 140 km/h är korrekt genomsnittsfart på sträckan Stockholm-Linköping. Det är något med de ständiga inbromsningarna och accelerationerna när man ska ta sig förbi alla bilar som kör lagligt.
"Your value to me as a tester is your vandal instinct at breaking games!"

BigPapaBear

Citat från: "Elias Nordling"Jag ska säga att jag blir lättare åksjuk i bil än på tåg. Särskilt om man kör med folk som anser att 140 km/h är korrekt genomsnittsfart på sträckan Stockholm-Linköping.

Vansinnigt. Allt under 180 är söndagskörning på den sträckan. Det är ju rakt fram med fri sikt hela vägen.  8)
En mycket bitter liten man.

EvilSpook

Citat från: "BigPapaBear"Vansinnigt. Allt under 180 är söndagskörning på den sträckan. Det är ju rakt fram med fri sikt hela vägen.  8)
Yup - men Nyköping har Sveriges mest nitiska trafikpolis så där brukar det rulla "i stort sett lagligt".

//EvilSpook

Sten Ekedahl

Citat från: "EvilSpook"
Citat från: "BigPapaBear"Vansinnigt. Allt under 180 är söndagskörning på den sträckan. Det är ju rakt fram med fri sikt hela vägen.  8)
Yup - men Nyköping har Sveriges mest nitiska trafikpolis så där brukar det rulla "i stort sett lagligt".

//EvilSpook

På 70-talet var länstrafikgruppen i Ljungby ökänd. Trafiken på E4 i det området (före motorvägens tid - ja, jag är så gammal) gick därför i snigelfart och var rejält tålamodsprövande. :evil:

silversixx

För att höja pulsen lite, och göra det hela modernt så föreslår jag att alla numera skriver som Lapidius i den här tråden.
T ex:
CiteraPå 70-talet var länstrafikgruppen i Ljungby ökänd. Trafiken på E4 i det området (före motorvägens tid - ja, jag är så gammal) gick därför i snigelfart och var rejält tålamodsprövande.
Fan tänkte Sten. När han var ung så var E4:an en jävla snigelväg. Plitarna längs Ljungbyvägen tog varenda jävel som såg kaxig ut. Kaxigheten betalades med bot. Rakt i fickan på den smutsiga snutjäveln. Sten hade inget tålamod med sånt jidder. Fan vad de jävlarna fick när E4:an byggdes ut tänkte han och räckte ut ett finger. Ett stort fuck you till snutjävlarna i Ljungby.

Sten Ekedahl

Citat från: "silversixx"För att höja pulsen lite, och göra det hela modernt så föreslår jag att alla numera skriver som Lapidius i den här tråden.
T ex:
CiteraPå 70-talet var länstrafikgruppen i Ljungby ökänd. Trafiken på E4 i det området (före motorvägens tid - ja, jag är så gammal) gick därför i snigelfart och var rejält tålamodsprövande.
Fan tänkte Sten. När han var ung så var E4:an en jävla snigelväg. Plitarna längs Ljungbyvägen tog varenda jävel som såg kaxig ut. Kaxigheten betalades med bot. Rakt i fickan på den smutsiga snutjäveln. Sten hade inget tålamod med sånt jidder. Fan vad de jävlarna fick när E4:an byggdes ut tänkte han och räckte ut ett finger. Ett stort fuck you till snutjävlarna i Ljungby.
:?  :)  :D   :lol:  :up:

BigPapaBear

Citat från: "silversixx"För att höja pulsen lite, och göra det hela modernt så föreslår jag att alla numera skriver som Lapidius i den här tråden.
T ex:

:lol:  :lol:  :lol:
En mycket bitter liten man.

Snowfox

Jag misstänker att min Far tänkte så oxå.  :up:
Jag drar min Colt Peacemaker snabbare än min skugga men sitter i timmar och förundras över hur opraktisk regelboken till Panzer är.