Forumnyheter:

SMF - Just uppdaterat!

Spelsamlingsångest...

Startat av Doomfarer, 19 januari 2010 kl. 11:12:58

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 Gäst tittar på detta ämne.

Doomfarer

Har numera fler spel än vad jag får plats med, vad göra? Fler hyllor går inte att trycka in om jag inte vill skaffa mig en ny fru i samma veva.

Förr i tiden sålde man ju spel för att finansiera nya men inte lika stort problem längre. Många av spelen  kommer jag aldrig att spela/spela om så man borde kanske sälja dem, men å andra sidan är man rädd att just det spelet skall bli en Holy Grail om ett par år. Priser på begagnade spel är inte särskilt höga heller, så ren förlustaffär dessutom.

Suck!

Ni som varit i samma situation, vad gjorde ni? (Byta fru är inte ett alternativ just nu:)).
Paul H

Are you working dear
I hear from the other room
I lie and play on

Andreas Lundin

Byta hus?
Funderar mest på (spelar mindre): Europa Universalis. Mud & Blood. 1914: Twilight in the East

EvilSpook

Citat från: "Doomfarer"(Byta fru är inte ett alternativ just nu:)).
Vänta ett litet tag?  
:mrgreen:

//EvilSpook

silversixx

Sälj till någon bättre behövande :)
Klart att det är en förlustaffär att sälja begagnat, det är det ju nästan alltid (förutom kanske veteranbilar, uppfräschade funkisvillor och trafficking).

B_J_S

Citat från: "Doomfarer"Har numera fler spel än vad jag får plats med, vad göra? Fler hyllor går inte att trycka in om jag inte vill skaffa mig en ny fru i samma veva.

Förr i tiden sålde man ju spel för att finansiera nya men inte lika stort problem längre. Många av spelen  kommer jag aldrig att spela/spela om så man borde kanske sälja dem, men å andra sidan är man rädd att just det spelet skall bli en Holy Grail om ett par år. Priser på begagnade spel är inte särskilt höga heller, så ren förlustaffär dessutom.

Suck!

Ni som varit i samma situation, vad gjorde ni? (Byta fru är inte ett alternativ just nu:)).
Nej, nej, nej !!
Du måste sälja spel så klart. Det är väldigt ont om bra fruar på marknaden och då skall vi inte prata om huspriserna idag. Oändligt höga.
Tycker att du bor bra där du är nu....

Det här med att sälja spel kan däremot vara en bra lösning.  8)
Finns några på geeken som du inte är jättenöjd med enligt din rating
Så allt som du inte ger en 10:a tycker jag att du skall lägga ut till försäljning.  :up:
Glöm inte att jag ligger först i valet av spel.  :wink:
//Jonas

Delirium

Det låter som att din anledning att samla spel på hög är för att sälja dem med vinst. Släpp den tanken och acceptera att tåget har gått för vissa spel och se varje krona du får som bra betalt för något du aldrig någonsin kommer att ha glädje av.
Europa Universalis, riktiga

Barbarossa: Arny Group North 2nd ed

EvilSpook

Shurgard?
(Dåligt skämt - man får inte ha levande personer där ändå!) :P  

//EvilSpook

P.S. Jag kan också tänka mig ett par av dina spel till vrakpris  :up:

Andreas Lundin

Jag föreslår att du slänger alla boxar till hälften av alla spel. Sedan pular du in två spel per box!

:)
Funderar mest på (spelar mindre): Europa Universalis. Mud & Blood. 1914: Twilight in the East

silversixx

Paul ska ha världens största samling med spel i zip-lock!

tinG

Citat från: "Doomfarer"Har numera fler spel än vad jag får plats med, vad göra? Fler hyllor går inte att trycka in om jag inte vill skaffa mig en ny fru i samma veva.

Suck!

Starta en spelförening. Detta utgör mitt hopp just nu...
Never interrupt your enemy when he is making a mistake.
-- Napoleon Bonaparte

Scipio

Köp större hus.

Funderar själv över hur jag ska kunna fortsätta att få plats där vi bor nu.
Jag trycker numera in spel i alla skrymslen jag kan hitta därhemma.

Nästa steg ifall det inte blir hus får bli att höja golvet 30cm så man kan ha golvluckor som man kan lagra spelen under. Det blir 125 kvm med mer plats för spelen så det borde ju räcka ett tag till då.
"Randomization is too important to be left to chance"

Doomfarer

Tog nyligen steget och slängde alla expansionslådor som ändå stod tomma i hyllorna. Hjälpte en del men var sjukt svårt rent mentalt men det gick. Puh!

Och nej, mitt mål är inte att sälja spel med vinst, så naiv är jag inte. Sålde en hel del spel under min studenttid för att finansiera öldrickande och brudjagande vilket iofs var trevligt, men skulle vilja haft kvar en del av de spelen nu. Lite rädd för att hamna i samma sits igen.  Därav ångesten.

Återkommer nog med en försäljningslista. :)
Paul H

Are you working dear
I hear from the other room
I lie and play on

Fredrik H

Det är onekligen lättare att sälja spel än att byta fru, men tänk dig noga för bara. Jag hade ett ryck för typ 15 år sedan då jag sålde runt 100-150 spel. Inom 10 år hade jag köpt tillbaka kanske 30 av dem, säkert för samma pengar jag fick för alla som jag sålde... Å andra sidan är jag ju inte i den här hobbyn för ekonomisk vinning utan snarare för glamouren och hipfaktorn!  :wink:

Snowfox

Jag föreslår Shurgard. Du kommer garanterat få en obeskrivlig lust att spela några av de spelen du gör dig av med och et slutar med att du får köpa om det vilket är opraktiskt om din hustru räknar antal inkommande lådor.  :wink:
Jag drar min Colt Peacemaker snabbare än min skugga men sitter i timmar och förundras över hur opraktisk regelboken till Panzer är.

EvilSpook

Citat från: "Fredrik Hornegård"Å andra sidan är jag ju inte i den här hobbyn för ekonomisk vinning utan snarare för glamouren och hipfaktorn!  :wink:
Glöm inte brudarna!  :cry:

//EvilSpook