Forumnyheter:

SMF - Just uppdaterat!

TV-serien The World at War @ Coop Forum

Startat av Tordan, 22 januari 2010 kl. 12:01:31

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 Gäst tittar på detta ämne.

Tordan

Vill bara tipsa om att jag upptäckte ovan nämnda serie för 599:-, givet köp ;)
/Tord Hoppe

Andreas Lundin

Låter dyrt tycker jag. Det är visserligen en väldans massa dvd-er, men 600 spänn för en 70-talsserie?  :shock:
Funderar mest på (spelar mindre): Europa Universalis. Mud & Blood. 1914: Twilight in the East

BigPapaBear

Citat från: "Andreas Lundin"Låter dyrt tycker jag. Det är visserligen en väldans massa dvd-er, men 600 spänn för en 70-talsserie?  :shock:

De har även rea på Pirate Bay. Där kostar den inte ett öre.  :up:
En mycket bitter liten man.

Tordan

Sakers värde är subjektivt så det lämnar jag därhän. Att serien är från 70-talet ser jag bara som ett plus. Historiska dokumentärer om 2VK tenderar att mest bestå av filmer från den tiden och en berättarröst. Senare produktioner lägger imo mest till krom.
I och med att denna serie gjordes under 70-talet så innehåller den även intervjuer av folk som upplevde händelser i vuxen ålder. Ger en autentisk känsla att se och höra allt från tyska bönder som skakade hand med Hitler till brittiska kaptener som var med i norra Norge när de är runt 50 år jämfört med nu när de kvarvarande blivit 90+.

Det viktigaste är hur "korrekt" historien presenteras och av vad det jag sett hittills  (inne på 2:a delen) så känns det bra. Englands och Frankrikes motiv och hantering av Norge i april -40 presenteras t.ex. i rätt så kritiska och, vad jag vet, korrekta ordalag.

Väl spenderade pengar än så länge ;)
/Tord Hoppe

Andreas Johnson

Citat från: "BigPapaBear"De har även rea på Pirate Bay. Där kostar den inte ett öre.  :up:

Absolut. Varför skulle man betala för nåt som nån producerat om man kan slippa?
Solitär: Julian: Triumph before the storm, Last hundred yards

Med PO: Kiev to Rostov

Delirium

Oj då, se upp för den debatten.

Personligen hade jag inte laddat ner den och inte heller köpt den för 600.
Europa Universalis, riktiga

Barbarossa: Arny Group North 2nd ed

Andreas Johnson

Nej, vi tar inte den debatten igen. (Jag var iofs inte med förra gången...)
Tänkte bara markera att det finns andra uppfattningar i frågan. :)
Solitär: Julian: Triumph before the storm, Last hundred yards

Med PO: Kiev to Rostov

Delirium

Amen.
Europa Universalis, riktiga

Barbarossa: Arny Group North 2nd ed