Forumnyheter:

SMF - Just uppdaterat!

avatar_silversixx

Revolution: The Dutch Revolt 1568-1648

Startat av silversixx, 22 januari 2010 kl. 18:06:35

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 Gäst tittar på detta ämne.

silversixx

Nån som äger/har spelat spelet?
Det verkar ju faktiskt lite häftigt...

Doomfarer

#1
Har en kompis som haft det i åratal, men han har aldrig orkat läsa reglerna. Hoppas fortfarande han skall få tummen loss annars får jag läsa dem själv. Verkar coolt.
Paul H

Are you working dear
I hear from the other room
I lie and play on

Elias Nordling

#2
Har kört det en vända solitärt för att få grepp om det bara. Det ÄR coolt!
"Your value to me as a tester is your vandal instinct at breaking games!"

BigPapaBear

#3
Står högt upp på önskelistan, men varje gång jag håller i det tänker jag att det kräver för många spelare (som helst ska kunna spelet) och tar för lång tid. Det är dock ingen egen slutsats utan något jag läst mig till.

När det är för sent bestämmer jag mig nog för att jag måste ha det... :(

Delirium

#4
Phalanx har ett antal spel som är väldigt snygga och väldigt dyra. Deras Napoleonspel var skräp, men jag såg att det är mannen bakom Civilization som gjort det här, är ju lite spännande.
1914

Elias Nordling

#5
Jag gillar Age of Napoleon. Och är man inte ultrapurist måste man ju älska ett spel där man kan bussa Bernadottes kår mot Karl XIV Johans. Undrar vilken av Bernadottarna som är den onde med bockskägg?

Jag skulle säga att man måste inte kunna spelet innan för att ha kul med Revolution.
"Your value to me as a tester is your vandal instinct at breaking games!"

Delirium

#6
Okej då, om man är ute efter ett champagne och croissant-spel är kanske Nappespelet bra.  :P
1914

Snowfox

#7
Går det att få tag i spelet idag? Var det inte en begränsad utgåva?
Jag drar min Colt Peacemaker snabbare än min skugga men sitter i timmar och förundras över hur opraktisk regelboken till Panzer är.

silversixx

#8
Citat från: "Snowfox"Går det att få tag i spelet idag? Var det inte en begränsad utgåva?
Troll and Toad!

Doomfarer

#9
Paul H

Are you working dear
I hear from the other room
I lie and play on