Forumnyheter:

SMF - Just uppdaterat!

Downtown

Startat av Andreas Johnson, 26 juli 2005 kl. 08:36:38

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 Gäst tittar på detta ämne.

Andreas Johnson

Det här spelet har ju fått bra kritik men är det
nån som har provat hur det funkar att spela
solitär?
Solitär: Julian: Triumph before the storm, Last hundred yards

Med PO: Kiev to Rostov

Tommy Röhs

Regler för att spela för att spela solitär är under utveckling, senaste versionen finns att ladda ned från Downtowns hemsida:  

http://www.airbattle.co.uk/d_downloads.html

Andreas Johnson

Bra!
Solitär: Julian: Triumph before the storm, Last hundred yards

Med PO: Kiev to Rostov

tinG

Spelar just nu D2: Beginnings scenariot solo och det funkar...
Never interrupt your enemy when he is making a mistake.
-- Napoleon Bonaparte

A F

Spelade DT med The Mighty Elias Nordling igår och är mäkta imponerad. Spelet has drösar av tabeller och nästan lika många förkortningar som ASL, men när man väl sätter upp det så faller det mesta på plats på ett alldeles lysande sätt. Är ganska ontresserad av flyg och tycker att ämnet för DT på pappret låter rätt trist, men så är inte fallet. Efter en kvart så sitter man där och kedjeröker och yrar om FLIR, Gorilla Packages och de subtila men livsviktiga skillnaderna mellan olika F-4-modeller. Utmärkt och väldigt pedagogiskt.

Och spelet har en egen playlist. Bara det.

Holmgren

Citat från: "Anders Fager"Efter en kvart så sitter man där och kedjeröker
Men, blir det inte Smoke Trail då? Det kan ju inte vara bra...  8)

Citerade subtila men livsviktiga skillnaderna mellan olika F-4-modeller.
Vilket får mig att minnas en rad ur listan "If our favorite milltary aircraft could talk here is what they would say": the MiGs in Vietnam: "Okay, only fight the green F4s, they suck. The Gray ones are tough."
Det var inte bättre förr, det är nu det är sämre!

A F

Citat från: "Holmgren"
Citat från: "Anders Fager"Efter en kvart så sitter man där och kedjeröker
Men, blir det inte Smoke Trail då? Det kan ju inte vara bra...  8)

Det viktiga är att man bara röker tobak.

sfclinken

Jag har hittat en ny favorit.....

Har förvisso bara spelat intro scenariot 2 ggr men ikväll bär det av "for real". Rundorna blev 1 DRV seger och 1 Draw.

Reglerna skrämde mig först men nu när man testat ett omgång så faller saker och ting på plats. Det som kanske är mest "tricky" är Air-Air striderna att få med alla mods men det lär man sig väl.

Mvh "Iceman"
GMY Peter

"Though I fly through the Valley of the Shadow of Death, I will fear no Evil for I am at 80 000 feet and climbing...  www.sleddriver.com "

A F

Citat från: "sfclinken"Jag har hittat en ny favorit.....

Välkommen i vår lilla elitistiska grupp.  :up:

EvilSpook

Citat från: "Anders Fager"

Välkommen i vår lilla elitistiska grupp.  :up:
Har varit min favorit sen jag såg hemsidan. Med lite tur ska jag hinna spela det i år ...

//EvilSpook

tinG

Har förvisso bara spelat intro scenariot 2 ggr men ikväll bär det av "for real". Rundorna blev 1 DRV seger och 1 Draw.

Reglerna skrämde mig först men nu när man testat ett omgång så faller saker och ting på plats. Det som kanske är mest "tricky" är Air-Air striderna att få med alla mods men det lär man sig väl.

Mvh "Iceman"

Då så Peter... då har vi ytterligare ett spel att spela ju! Sätt up bara upp en raid i Vassal så kommer jag direkt över och skjuter SAMs på dig!

;)

/Jonas
Never interrupt your enemy when he is making a mistake.
-- Napoleon Bonaparte

sfclinken

Citat från: "tinG"[

Då så Peter... då har vi ytterligare ett spel att spela ju! Sätt up bara upp en raid i Vassal så kommer jag direkt över och skjuter SAMs på dig!

;)

/Jonas

Bring it on :ultra:
GMY Peter

"Though I fly through the Valley of the Shadow of Death, I will fear no Evil for I am at 80 000 feet and climbing...  www.sleddriver.com "

jjax

Hur skulle ni beskriva svårighetsgraden om man jämför med exempelvis Paths of Glory.
Om PoG är en 5:a på en tiogradig skala?

A F

Citat från: "jjax"Hur skulle ni beskriva svårighetsgraden om man jämför med exempelvis Paths of Glory.

Beror inte det på hur svårt man tycker PåGG är? Downtown är fullt av ganska egna koncept, men det mesta faller på plats när det behövs. Dessutom så är det lätt att börja med tränings-scenarierna långt ner på teknikurvan och sen gå vidare. Har inte spelat några Linebacker-scenarion med B52or och allt, men de verkar rätt mastiga.

jjax

Citat från: "Anders Fager"
Citat från: "jjax"Hur skulle ni beskriva svårighetsgraden om man jämför med exempelvis Paths of Glory.

Beror inte det på hur svårt man tycker PåGG är? Downtown är fullt av ganska egna koncept, men det mesta faller på plats när det behövs. Dessutom så är det lätt att börja med tränings-scenarierna långt ner på teknikurvan och sen gå vidare. Har inte spelat några Linebacker-scenarion med B52or och allt, men de verkar rätt mastiga.

Just därför satte jag PåGG som en femma för att ha något att referera mot. Dessutom kräver jag inget superskarpt ta gift på svar utan ett mellan tummen och pekfingret svar.  :wink:  

Av någon outgrundlig anledning så lockar det här spelet mig. Första anblicken får en att avfärda det med en gång men ju mer jag läser om det desto mer lockad blir jag trots att ämnet intresserar mig föga.

Men innan jag köper det vill ja ha någon indikation på svårighetsgraden och komplexiteten. Om det är hyfsaff enkelt för en novis som mig att lära sig eller om man till och med måste hålla reda på vilken frukost varje pilot ätit på morgonen