Forumnyheter:

SMF - Just uppdaterat!

Motspelare till Ardennes '44 via Cyberboard sökes

Startat av Gamaliel, 19 januari 2010 kl. 10:31:08

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 Gäst tittar på detta ämne.

Gamaliel

Hej!

Jag undrar om det finns intresse av att spela GMTs Ardennes '44 via CB? Det var ett tag sedan jag spelade detta skojiga spel och skulle gärna testa att köra det över CB. Det borde gå rätt bra iom att det är väldigt mycket IGOUGO över spelet.

Andreas Lundin

Det är ganska mycket beslut under combat phase (bla "artillerialllokering", "determined defense" och "reträttriktningar"), så CB via mejl(?) kanske kan vara lite knöligt, men om man inte spelar "kompetetivt" och kommer överens, borde det inte vara några stora problem.

:)

Men jag har dålig moral vad gäller online-spel, så du vill inte ha mig som opponent. Jag kan inte uppbåda den entusiasm som krävs.

:P
Funderar mest på (spelar mindre): Europa Universalis. Mud & Blood. 1914: Twilight in the East

Snowfox

Beroende på dygnsrytm och hur ofta det ska spelas kan jag vara intresserad. Men då hellre med Vassal som verktyg. Skype kan med fördel användas för de interaktiva delarna i varje omgång.
Jag drar min Colt Peacemaker snabbare än min skugga men sitter i timmar och förundras över hur opraktisk regelboken till Panzer är.