Forumnyheter:

SMF - Just uppdaterat!

Friendly Fire 3-5/9 2010

Startat av Mattias Rönnblom, 28 januari 2010 kl. 22:15:53

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 Gäst tittar på detta ämne.

Scipio

Dags att sammanställa sugen-på-att-spela-listan då.
Efter alla marathonspel som man spelat på sistone så vart det rätt mycket snabbspelat dvs. spel med speltid på < 1 spelhelg.
Kan var gott att hinna med flera stycken spel på samma helg som omväxling.
Några klassiker som alltid är med på listorna är naturligtvis med i vanlig ordning.

"Snabbspelat"
St-Lô  (WEG)
Red Sun Rising  (Six Angels)
Remember the Maine!  (TSR)
The Eagle and The Star  (AG)
The Epic of the Peloponnesian War  (CoA)  
Hearts and Minds: Vietnam 1965-1975  (WG)
Downtown: Air War Over Hanoi, 1965-1972  (GMT)  
Empire of the Sun  (GMT)
Forged in Fire  (WG)

Mindre snabbspelat
Alamein (AP)
The Third World War-serien (GDW)
"Randomization is too important to be left to chance"

Vvornth

Air War har jag vart sugen på att testa länge, speciellt då jag läst Flight of The Intruder nyligen.
Reporter: "What do you feel when you kill an insurgent?"
Operator: "Recoil"

Now Playing: Ftf - World In Flames, pbem - Here I Stand, Age of Renaissance

Elias Nordling

CiteraThe Epic of the Peloponnesian War (CoA)

Du inser att detta är ett spel som avhandlar 27 års krig i enveckasomgångar? Mycket har sagts om detta spel, men ingen har någonsin hävdat att det är snabbspelat.
"Your value to me as a tester is your vandal instinct at breaking games!"

Scipio

Citat från: "Elias Nordling"
CiteraThe Epic of the Peloponnesian War (CoA)

Du inser att detta är ett spel som avhandlar 27 års krig i enveckasomgångar? Mycket har sagts om detta spel, men ingen har någonsin hävdat att det är snabbspelat.
Nja varje turn är faktiskt ett kvartal.
Man gör i och för sig tre stycken förflyttningsiterationer efter man är klar med allt annat i turnen vilket skulle göra en iteration till en månad då men jag hävdar nog ändå att varje turn är ett kvartal.

Nu hade jag hoppats på att köra ett scenario på tre eller sex år så det var därför jag lade den under avdelningen "snabba" dvs. sådant som tar <1 spelhelg.  :)

Enligt insatta så tar ett år  2-3 timmar att spela.

Fulla kampanjen kan nog pågå i rätt så många år såvida ingen uppnår SD-villkoren.
"Randomization is too important to be left to chance"

P-O Jönsson

CiteraAir War har jag vart sugen på att testa länge, speciellt då jag läst Flight of The Intruder nyligen.
Finns det någon annan anledning också? Air War är ju inte ett av de lättare spelen.....
Försöker lära mig Fighting Wings: Whistling Death
Mitt uppe i:Lbd Lutzen och CG II i Valor of the Guards

sfclinken

Citat från: "Peojon"Air War är ju inte ett av de lättare spelen.....

Det är bara regelboken som är svår. Spelet är inte så svårt. Förövrigt ett fantastiskt bra spel som jag också blev sugen på att lira. Senast jag spelade var mot Ting, ett parti som blev så jäkla addictive att vi somnade klockan 4 på natten (morgonen) flera dagar i rad. Avgjordes i sista turnen när hans spaningsplan blev nedskjutet av min sista SAM missil...eller nåt åt det hållet.

Jag spelar nog gärna också detta om någon är sugen.
GMY Peter

"Though I fly through the Valley of the Shadow of Death, I will fear no Evil for I am at 80 000 feet and climbing...  www.sleddriver.com "

Rydfalk

Air war... attans vad vi spelade det ett tag. Hur var det rent "realistiskt"? Vill minnas att alla förståsigpåare tyckte att Air Superiority var mer "regelkostnadseffektivt" än Air War ...ja, eller vad man nu mäter i...

/Mikael
"Hoppas det regnar i sommar!"

pelle

Någon som känner för att lära ut Musket & Pike kanske? Jag vet att jag känner för att lära mig det i alla fall. Är det lagom för en em+kväll om man kör något mindre scenario, eller vad ska man räkna med som nybörjare?

Andreas Lundin

Lära sig systemet räcker nog tiden. Spela färdigt? Tveksamt. Kanske.
Funderar mest på (spelar mindre): Europa Universalis. Thunderbolt (deluxe). Hubris.

Elias Nordling

Inte för en nybörjare, nej. Möjligen ett pyttescenario som Mergentheim eller vad det heter.
"Your value to me as a tester is your vandal instinct at breaking games!"

P-O Jönsson

Jag och Elias körde Lützen för några år sedan. Vi höll nog på hela helgen vad jag minns, men vi körde någonting annat parallellt tror jag.
Försöker lära mig Fighting Wings: Whistling Death
Mitt uppe i:Lbd Lutzen och CG II i Valor of the Guards

Engelbrekt

Citat från: "pelle"Någon som känner för att lära ut Musket & Pike kanske? Jag vet att jag känner för att lära mig det i alla fall. Är det lagom för en em+kväll om man kör något mindre scenario, eller vad ska man räkna med som nybörjare?

Halmstad eller Warksow från nya NGBG är bra nybörjarscenarier. Små, enkla och inte så många rundor.
På bordet nu: BAR, BCS och Nevsky.

Mattias Rönnblom

Nu går det bra att anmäla sig på vår websidor.
http://www.friendlyfire.se/2010/account/signup

Hör gärna av er om ni har några intressanta arrangemang på gång.

jonjac

Citat från: "Mattias Rönnblom"Nu går det bra att anmäla sig på vår websidor.
http://www.friendlyfire.se/2010/account/signup

Safari can't open the page "http://www.friendlyfire.se/2010/account/signup" because the server where this page is located isn't responding.

:insecure:

pelle

Verkar vara uppe nu igen i alla fall.