Forumnyheter:

SMF - Just uppdaterat!

T

Lincon 2010

Startat av Tommy Röhs, 18 februari 2010 kl. 11:51:46

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 Gäst tittar på detta ämne.

Delirium

#30
Låter intressant. När kör du det? Behöver man förkunskaper?
1914

Engelbrekt

#31
Jag tänkte köra två pass, ett på fredagen och ett på lördagen.

Förkunskaper är en stor fördel, åtminstone att man läst igenom reglerna mer än en gång innan, och gärna knuffat lite brickor också om man har tillgång till ett av spelen i serien. Men en eller två helnybörjare kan man klämma in.  

Hoppas det låter intressant! Scenariot är skoj, med fri och dold setup.
På bordet nu: Space Empires + Band of Brothers

Delirium

#32
Nu är jag ju som kanske framgått total nybörjare, så är detta ett figurslag som baseras på ett gmt-spel möjligtvis?
1914

Delirium

#33
Och en helt annan fråga, kommer det att gå att sova i krigsspelsrummet som vanligt?

Och visst är konventet dyrt/blir dyrare och dyrare? 300 spänn plus 60 för att sova (lika mycket i Rydhallen) plus 15 för nån skum bokningsavgift. Till yttermera visso begränsat till 800 personer som får förboka. Lincon har vissa grejer som gör det lite skumt men är fortfarande väldigt trevligt.
1914

tinG

#34
Citat från: "Delirium"Nu är jag ju som kanske framgått total nybörjare, så är detta ett figurslag som baseras på ett gmt-spel möjligtvis?

DU och jag tittade på denna spelserie en eftermiddag för inte så länge sedan... Musket & Pike Battle Series, vi hann inte komma igång med striderna ordentligt med vi körde en runda tror jag. Fransmän mot Bavarianer vid Magretheheim. Vad jag förstår så är detta samma regler fast killen har varit flitig och målat figgar och byggt terräng.

Kul och jag kommer ställa upp. Ifall, ifall, ifall jag någonsin kommer tíll Lincon.
Never interrupt your enemy when he is making a mistake.
-- Napoleon Bonaparte

Delirium

#35
Jaha, tyckte lite svagt att jag kände igen det! Tyckte jag det var kul?
1914

Engelbrekt

#36
Citat från: "Delirium"Nu är jag ju som kanske framgått total nybörjare, så är detta ett figurslag som baseras på ett gmt-spel möjligtvis?

Förlåt, jag utgick från att du kände till spelet, eftersom du var intresserad direkt. Som tinG säger så är det Musket and Pike, fast med 6mm gubbar. Kolla min blogg: tacw6mm.blogspot.com. Kul att ni är intresserade.

Har ni redan lirat Mergentheim är ni på bra väg , det är ett fint introduktionsscenario. Kör det nån gång till om ni hinner innan LinCon, så är det ännu bättre.
På bordet nu: Space Empires + Band of Brothers

Tommy Röhs

#37
Någon som är intresserad av att spela The Battle for Normandy?

Har redan en amerikansk och en brittisk spelare.
2-3 tyskar och en allierad spelare till ska gå att klämma in    
8)

Regelboken kan man hitta här:
http://www.gmtgames.com/t-GMTLivingRules.aspx#alphaA

MB

#38
CiteraNågon som är intresserad av att spela The Battle for Normandy?

När är det tänkt att starta respektive sluta? Jag kommer till Lincon på onsdag natt och är redo för spel kl. 09:00 på torsdag. Jag är väldigt intresserad att vara med. Jag spelar gärna allierad, men om tysk är bättre så ok.

SebastianKalucza

#39
Jag måste tyvärr lämna återbud gällande La Grand Guerre på LinCon. Har nu fått erbjudande om att att börja jobba i Norge från och med början på maj, och det får tyvärr gå före.
Hoppas dock att det blir ett parti, och att det kanske blir aktuellt längre fram i konventsåret, för jag vill verkligen spela det igen.

/Sebastian

Andreas Lundin

#40
CiteraNågon som är intresserad av att spela The Battle for Normandy?

Jag är. Anländer torsdag eftermiddag. Vilken sida jag får spela har ingen större betydelse.
Funderar mest på (spelar mindre): Europa Universalis. Warhammer 40000. GBoH

f98alda

#41
Citat från: "SebastianKalucza"Jag måste tyvärr lämna återbud gällande La Grand Guerre på LinCon. Har nu fått erbjudande om att att börja jobba i Norge från och med början på maj, och det får tyvärr gå före.
Hoppas dock att det blir ett parti, och att det kanske blir aktuellt längre fram i konventsåret, för jag vill verkligen spela det igen.

Det var tråkigt (inte att du har fått jobb, givetvis, utan att du inte kan komma och spela LGG med oss).

/Alexander
It would be a fine thing if war could be conducted as a game where no lives were lost. At the end of a battle combatants could meet [...] and drink and talk.
- David Gemmel, Legend

Delirium

#42
Betalad och klar. Jag vill inte binda mig för Battle of Normandy, men jag är intresserad av spelet och är gärna kvasideltagande åskådare under kortare perioder.
1914

Mode

#43
Citat från: "MB"
CiteraNågon som är intresserad av att spela The Battle for Normandy?

När är det tänkt att starta respektive sluta? Jag kommer till Lincon på onsdag natt och är redo för spel kl. 09:00 på torsdag. Jag är väldigt intresserad att vara med. Jag spelar gärna allierad, men om tysk är bättre så ok.
När vi (jag & Tommy) diskuterade genomförandet tänkte vi sätta upp (läs: ockupera tillräckligt med bord och stolar i krigsspelsrummet) på onsdag kväll i avsikt att starta direkt på torsdag morgon.
Wer mit Ungeheuern kämpft, mag zusehn, dass er nicht dabei zum Ungeheuer wird.

MB

#44
CiteraNär vi (jag & Tommy) diskuterade genomförandet tänkte vi sätta upp (läs: ockupera tillräckligt med bord och stolar i krigsspelsrummet) på onsdag kväll i avsikt att starta direkt på torsdag morgon.

Det låter väldigt trevligt, jag är helt klart med. Jag kommer till att vara i Krigsspelsrummet innan kl. 09:00 på torsdag. Placera mig på den sida där ni behöver få in spelare, dock inte optimalt om jag spelar ensam.   8)
/Magnus