Forumnyheter:

SMF - Just uppdaterat!

Fager och finkulturen

Startat av Fredrik H, 17 mars 2010 kl. 11:32:08

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 Gäst tittar på detta ämne.

Fredrik H

Jag måste få uppmärksamma det faktum att forumets egen Fager fick ett stort uppslag och massor med beröm av DN kultur idag. Thente var alldeles översvallande positiv till Anders nya bok. Ett grattis Anders är på sin plats!

:up:  :up:  :up:  :up:

Delirium

Var det ett traktat om ZOC:ens vara eller icke vara i militära simulationsspel?

Oavsett vilket, snyggt jobbat!
Europa Universalis, riktiga

Barbarossa: Arny Group North 2nd ed

Elias Nordling

Är det Anders handlar det om tentakler och lättklädda flickor.
"Your value to me as a tester is your vandal instinct at breaking games!"

jonjac

Här är en länk till onlineversionen av artikeln:
http://www.dn.se/dnbok/bokrecensioner/a ... -1.1062912

Holmgren

Kul!  :up:

Det kanske också skall sägas att Tobias inte bara grundade krigsspel.se, han driver dessutom det förlag - Man Av Skugga - som publicerat Anders bok.
Det var inte bättre förr, det är nu det är sämre!

Vvornth

CiteraSällan har jag stött på en debutant med så mycket att säga, så mycket att diskutera och leka med.

Japp! Nog är det Fager han talar om allt!  :up:

Snyggt jobbat. Man får väl nästan ta och köpa ett ex på FF i höst.
Reporter: "What do you feel when you kill an insurgent?"
Operator: "Recoil"

Now Playing: Ftf - World In Flames, pbem - Here I Stand, Age of Renaissance

A F

Tack allihop. Är inne på andra dagen av mina femton minuters berömmelse och det är lite underligt. Helt plötsligt vill jättemånga människor vara min kompis.

Holmgren

Citat från: "Vvornth"Man får väl nästan ta och köpa ett ex på FF i höst.
Dylika artiklar brukar väl ha en rejäl effekt på försäljningssiffrorna, så jag tycker att du skall köpa ditt ex genast. Du vill definitivt ha en förstaupplaga att flasha för barnbarnsbarnen när du sitter på hemmet och orerar om att deras generation borde läsa de moderna klassikerna!
Det var inte bättre förr, det är nu det är sämre!

Rydfalk

Jättekul! Så fina saker de säger! Grattis!
/Mikael
"Hoppas det regnar i sommar!"

Organ

Jag får lov att gratulera. Jag höll nästan på att sätta morgonkaffet i halsen när jag ögnade igenom blaskan.
Ett ganska rejält kliv från Spindelkonungens pyramid. :up:
"Here's somewhere I don't believe in shouted the kid and hometown c-c-crumbled to the ground."

EvilSpook

Citat från: "Organ"Ett ganska rejält kliv från Spindelkonungens pyramid. :up:
Nu ska vi inte överdriva. Spindelkonungen höjde ju nivån markant för en hel folkrörelse. (Jag stör mig visserligen på namnet "Puutch").
Man ska inte nedvärdera klassiker bara för att de är gamla...  :twisted:

//EvilSpook

A F

Citat från: "EvilSpook"Spindelkonungen höjde ju nivån markant för en hel folkrörelse.

Den startade en folkrörelse... Tack.

EvilSpook

Citat från: "Anders Fager"Den startade en folkrörelse... Tack.
Nej det var ju "Döda skogen" ... det vet ju alla.  :wink:

//EvilSpook

Organ

Citat från: "EvilSpook"
Citat från: "Organ"Ett ganska rejält kliv från Spindelkonungens pyramid. :up:
Nu ska vi inte överdriva. Spindelkonungen höjde ju nivån markant för en hel folkrörelse. (Jag stör mig visserligen på namnet "Puutch").
Man ska inte nedvärdera klassiker bara för att de är gamla...  :twisted:
Vem har nedvärderat något? Spindelkonungens pyramid var en av ett antal tidiga rollspelsupplevelser som startade vad som för mig senare visade sig vara en närmast livslång besatthet.

Även om äventyrskonstruktionsutvecklingen rörde sig ganska raskt framåt under de de därpå följande åren så kan man inte ta ifrån Anders att han onekligen var först. Jag har inget annat än respekt för både honom och spindelkonungen.
"Here's somewhere I don't believe in shouted the kid and hometown c-c-crumbled to the ground."

tobias

Vi kommer att finnas på GothCon och sälja boken till konventspris. Och då är det från den limiterade first edition! ;)
/Tobias
Anpassa - Improvisera - Kringgå