Forumnyheter:

SMF - Just uppdaterat!

La Grande Guerre 1914-18 på GothCon

Startat av Scipio, 5 april 2010 kl. 17:46:25

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 Gäst tittar på detta ämne.

Andreas Lundin

Jo... det förstås. Men som min jobbsituation ser ut, så skulle det inte gå... Jobbar WAY too much.
Funderar mest på (spelar mindre): Europa Universalis. Thunderbolt (deluxe). Hubris.

Scipio

Citat från: "Andreas Lundin"Ser kul ut som fan! Jag gillar fortbrickorna bäst!  :)

Skulle man inte kunna göra det till en konventsföljetång? Man lirar ett år/ett halvt år i taget per konvent. Skriver ner situationen i slutet på varje konvent och fortsätter "där man var" på nästa. Skulle kunna bli en klassiker ju.
Jag är tveklöst på!
Efter den här helgen så blev jag väldigt mer taggad till att fortsätta ta alla ursäkter för att spela mera LGG.   :)

Enligt folk som jag har talat med som har spelat det rätt så mycket så tar det drygt 20 timmar i speltid att spela det till slut för dom som kan det vilket om det stämmer gör att det kan vara görbart att starta och bli klar på samma konvent eller att man kan köra första halvan på det ena och skriver upp och fortsätter klart på nästa.

Jag har redan vis av erfarenheten från i helgen börjat göra förberedelser för nästa gångs spel så att allt i princip ska vara att bara trycka igång när vi ska köra på riktigt nästa gång. Det kommer att göra stor skillnad.

Också så konstaterade vi att nästa gång vi ska köra på konvent så bestämmer vi i förväg vilka sidor vi ska spela så att alla kan göra sina val innan konventet för sådant som warplans och att sätta in sig i specialregler för den nation som man ska spela.
"Randomization is too important to be left to chance"

Elias Nordling

CiteraMen som min jobbsituation ser ut, så skulle det inte gå... Jobbar WAY too much.

Den går vi inte på. Du jobbar för facket.
"Your value to me as a tester is your vandal instinct at breaking games!"

sfclinken

Citat från: "Elias Nordling"Den går vi inte på. Du jobbar för facket.

Märkligt, jag tänkte precis samma sak. Hade du sagt, "Min nya bostad kräver så mycket av min dyrbara tid" så hade vi kunnat gå på det kanske...
GMY Peter

"Though I fly through the Valley of the Shadow of Death, I will fear no Evil for I am at 80 000 feet and climbing...  www.sleddriver.com "

Andreas Lundin

:mrgreen:
Funderar mest på (spelar mindre): Europa Universalis. Thunderbolt (deluxe). Hubris.

Elias Nordling

CiteraHade du sagt, "Min nya bostad kräver så mycket av min dyrbara tid" så hade vi kunnat gå på det kanske...

Japp!
"Your value to me as a tester is your vandal instinct at breaking games!"

BernadotteOnline

Citat från: "sfclinken"Av bilderna att dömma så ser det stört intressant ut. Bra jobbat! :up:

Känns som ett spel man skulle vilja uppleva!!

Jag blir impad av ert tålamod att räta ut frågorna i reglarna så ett helt gäng kan sedan ägna sig åt att spela detta fascinerande monster. Den puckeln har jag inte kommit över. Hade gärna kommit till LinCon för att beskåda och spela, men det går inte i år.

Andreas Lundin

CiteraEller så skärper vi till oss och joinar grabbarna i Malmöbunkern där ett LGG pågår för fullt AS WE TYPE.

...fast nu har jag ju ett eget krigsspelsrum...  :)

BernadotteOnline

Citat från: "Andreas Lundin"
CiteraEller så skärper vi till oss och joinar grabbarna i Malmöbunkern där ett LGG pågår för fullt AS WE TYPE.

...fast nu har jag ju ett eget krigsspelsrum...  :)

Bra! för jag blir nog av med mitt snart. ,-(

Om du vill ställa upp LGG hemma så kan du låna ett ex av mig.

Andreas Lundin

Hm...:)