Forumnyheter:

SMF - Just uppdaterat!

Infantry Attacks: Empires End

Startat av Andreas Lundin, 11 januari 2009 kl. 21:50:05

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 Gäst tittar på detta ämne.

Andreas Lundin

Inte för att jag är så mycket för AP's spel, men detta verkar onekligen vara - om inte intressant, så åtminstone - ett ballt koncept.

Infantry Attacks: Empires End

Lite oroande att spelet liknar eller bygger på Panzer Grenadier-systemet. Ett system jag inte direkt roades av när det kom ut.
Funderar mest på (spelar mindre): Europa Universalis. Mud & Blood. 1914: Twilight in the East

Elias Nordling

Coming Summer 2008!

Håll inte andan  :wink:

Panzer Grenadier har jag också försökt och misslyckats att älska. Det är annars jämte TCS det enda systemet med en vettig tidsskala. Men C3i-regler som går ut på att man går skallgång i armkrok, nej det går bara inte.
"Your value to me as a tester is your vandal instinct at breaking games!"

Andreas Lundin

CiteraDet är annars jämte TCS det enda systemet med en vettig tidsskala

Ja, jag fattar inte varför det skall vara så fruktansvärt svårt... :down:

...men ett spel på stridsteknisk nivå på östfronten 1914...svårt att motstå...
Funderar mest på (spelar mindre): Europa Universalis. Mud & Blood. 1914: Twilight in the East

pelle

Se även: http://www.krigsspel.se/forum/viewtopic.php?t=649
även om de har hunnit byta namn på spelet sedan jag startade tråden 27 augusti 2007...

Jag har inte heller så höga förväntingar, mest för att det är AP. Det lär inte bli något under i detaljerad vk1-taktik.

Ett något mer lovande projekt tycker jag är spelet med utvecklingsnamnet "In The Trenches" (sökning på CSW ger mer info). Jag är dock inte överens med den utvecklaren om speciellt mycket när det gäller historiska fakta eller regelkomplexitet, men hjälper ändå till så mycket jag kan för att försöka göra det bästa av situationen. Bättre än Landships borde slutresultatet bli i alla fall.

Jag är förresten på listan över folk som ska speltesta Infantry Attacks också, någongång i framtiden när det är färdigt för speltest.

pelle

Oj, 13 juni 2006 var det visst jag skapade den där tråden. Det var ett tag sedan. Inte mycket nytt har sagts om spelet sedan dess från AP, annat än att de bestämde sig för att det skulle ges ut trots att det aldrig fick speciellt många preorders.

BigPapaBear

Citat från: "Andreas Lundin"...men ett spel på stridsteknisk nivå på östfronten 1914...svårt att motstå...

Instämmer, men jag har svårt att se hur det ska göras på ett bra sätt. Ser fram emot att bli positivt överraskad.  :)
En mycket bitter liten man.

pelle

Det är visst på väg nu. Enligt AP på CSW har det sålt så bra att fler spel i serien är att vänta.

A F

Citat från: "BigPapaBear"
Citat från: "Andreas Lundin"...men ett spel på stridsteknisk nivå på östfronten 1914...svårt att motstå...
Instämmer, men jag har svårt att se hur det ska göras på ett bra sätt.

Och vad är "stridsteknisk nivå" och "stridsteknik" anno 1914?

Delirium

Sisten över fältet är en fegis?
Barbarossa: Arny Group North 2nd ed

Andreas Lundin

Såg på AP:s hemsida och på geeken att spelet släppts. Nu när skiten finns rent fysiskt är inköpssuget som bortblåst. Jag måste vara bränd på AP:s produkter...

Delirium

Förståeligt.
Barbarossa: Arny Group North 2nd ed