Forumnyheter:

SMF - Just uppdaterat!

avatar_aknaton

Command Ops: Battles From The Bulge

Startat av aknaton, 28 maj 2010 kl. 18:03:39

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 Gäst tittar på detta ämne.

aknaton

Någon som köpt datorspelet "Command Ops: Battles From The Bulge" från Matrix games och har någon åsikt om det. Värt pengarna (det är ju väldigt dyrt)
Henrik S Törnblom

Andreas Lundin

#1
Jag har erfarenhet från de andra spelen i serien.

Ganska fräckt. Inga turns utan tiden rullar (man kan ju pausa förstås).

Man kan låta AI'n köra mycket och ge order till kår/division/regemente/bataljon/etc, eller detaljstyra allt och beordra enskilda plutoner.

Funkar hyfsat, men min erfarenhet är att motståndar-AI'n är rätt svag.
Funderar mest på (spelar mindre): Europa Universalis. Warhammer 40000. GBoH

Tordan

#2
Som Andreas så har jag bara lite erfarenhet av det tidigare COTA(?). Personligen gillar jag verkligen att jag ger order till mina DUC, vilka sedan bryter ned dem till sina DUC o.s.v. Vill jag detaljstyra en lägre enhet så gör jag det. Jag tycker också om att rörelser baseras på terräng, inte hexagoner. Det tillåter val av förflyttningar längs med snabba vägar, eller i skyl av skog. Detta är det spel som kommer närmast mina små erfarenheter av truppföring på våra krigsskolor. :)
Kolla på deras videor, där får du goda inblickar i hur spelet fungerar. jag hoppas vid allt som är heligt att man nu kan styra saker att utföras på ett visst klockslag. Det var det jag mest ogillade med tidigare versioner, man var tvungen att själv räkna baklänges på förflyttningar o.dyl. för att få igång t.ex. ett anfall vid en viss tid.

Edit: Efter att ha kikat på deras forum lite så verkar det som att förflyttningar och anfall nu kan styras till klockslag = asbra! Märker hur hand och tanke rör sig i riktning mot plånboken. Få rkontra med lite WoW :D
/Tord Hoppe

A F

#3
Allt jag kan säga är att Matrix-killarna är koola och jävigt seriösa krigspelare. Har sett massor av speldemos och dom ser trevliga ut även om jag och dataspel inte går ihop. Sen har Matrix bästa festen varje år i Essen.