Forumnyheter:

SMF - Just uppdaterat!

avatar_Strv102r

Startat av Strv102r, 3 maj 2010 kl. 18:09:36

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 Gäst tittar på detta ämne.

Holmgren

#15
Citat från: "silversixx"Eftersom jag kallt räknar med att Holmgren lyfter den här tråden
Jodå, fast en dryg månad för sent!

Inläggen i den här tråden återfanns ursprungligen här.
Det var inte bättre förr, det är nu det är sämre!

Micke G

#16
Jag var en "late bloomer", 20 bast fyllda när jag en vacker dag köpte Pacific War (VG) och veckan efter Harpoon (GDW). Det var 20 år sedan.

Gick ut hårt och ökade successivt 8)

Rydfalk

#17
Köpte några spel efter att ha hittat hobbyn och adressen till greken i tidningen Militär och teknik (?).  Det var på gymnasiet typ '76. SPI:WWII följt av AH:Panzer Blitz och SPI:Sniper vill jag minnas.
"Hoppas det regnar i sommar!"

tinG

#18
Född: 1971
Första kontakt: 1983, Dreadnaught (SPI?) - jag och min stackars kusin fattade absolut ingenting!
Första spelade: 1988, Squad Leader (AH) och World War 2 (TSR).
Första inköp: 1989, Pacific War (Victory Games).
Senast inköp: 2010, D-Day at Omaha Beach (DG).
Never interrupt your enemy when he is making a mistake.
-- Napoleon Bonaparte

Kanger

#19
Mitt första spel var SPI:s "Island War Quad" under sent 70-tal. Hade förtvivlat svårt att begripa "line of supply" minns jag.

Yokiboy

#20
Ingen annan än jag som började med Äventyrspels Lützen?

sfclinken

#21
Jag spelade  West End Games Soldiers "Man-to-man combat in world war II" i slutet av 80-talet och fick då blodad tand. Minns att jag drog till Bosses Hobby i Malmö vid Värnhemstorget och köpte både Russian Front och Third Reich på samma gång. Det var runt -88 och jag var 14 bast. Jag har kvar båda spelen fortfarande.
GMY Peter

"Though I fly through the Valley of the Shadow of Death, I will fear no Evil for I am at 80 000 feet and climbing...  www.sleddriver.com "

Nick

#22
Lützen var nästan debuten. Men Panzerkrieg (AH) var nummer ett.

När jag tänker efter stämmer det inte, det allra första krigsspelet (om man inte räknar Risk och Stratego) var ett sjöspel med blå och röda kontrahenter och en liten märklig "datamaskin" som användes istället för tärning. Någons som kommer ihåg det?

Elias Nordling

#23
Marinattack. Diskuterades i tråden om Algaspel.
"Your value to me as a tester is your vandal instinct at breaking games!"

EvilSpook

#24
Citat från: "Nick"Lützen var nästan  När jag tänker efter stämmer det inte, det allra första krigsspelet (om man inte räknar Risk och Stratego) var ett sjöspel med blå och röda kontrahenter och en liten märklig "datamaskin" som användes istället för tärning. Någons som kommer ihåg det?
http://www.boardgamegeek.com/boardgame/ ... arinattack  kanske?

Men räknar du inte Stratego/Risk bör nog inte det räknas heller?

//EvilSpook

Andreas Johansson

#25
Räknas Axis & Allies? Om inte, så bör det vara Battle for Moscow.

Nick

#26
Marinattack var det!

Lite hårdare än Stratego och Risk är det allt. Det är ju sjöstrid för tusan!  :D

Delirium

#27
Citat från: "sfclinken"Minns att jag drog till Bosses Hobby i Malmö vid Värnhemstorget och köpte Third Reich. Det var runt -88 och jag var 16.

Justerade din post något så att den skulle stämma med mig.
1914

torlin

#28
Är det bara jag som började med Afrika Korps AH?
Måste ha varit på 70-talet någon gång.

sfclinken

#29
Citat från: "Delirium"Justerade din post något så att den skulle stämma med mig.

Magiskt  :lol:
GMY Peter

"Though I fly through the Valley of the Shadow of Death, I will fear no Evil for I am at 80 000 feet and climbing...  www.sleddriver.com "