Forumnyheter:

SMF - Just uppdaterat!

Zetterling till Friendly Fire 2010

Startat av Mattias Rönnblom, 22 juli 2010 kl. 02:59:13

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 Gäst tittar på detta ämne.

Mattias Rönnblom

Hej krigsspelare.

Niklas Zetterling har varit vänlig nog att tacka ja till vår inbjudan att komma och prata militärhistoria på Friendly Fire 2010. Exakt ämne är ännu ej bestämt, men när det är det så lovar jag att annonsera ut det i denna tråd.

Tiden blir på lördagen med start ca kl 16. Planen är att det inte ska bli någon högtidlig historia, utan informellt och plats för frågor och diskussioner.

För er som inte vet vem Niklas Zetterling är kan jag säga att han har varit med och skrivit ett helt lass med militärhistoriska böcker, bl a om Blitxtkrig, invasionen av Polen -39, Kursk, invasionen av Norge, Tjerkassy-fickan, slagskeppet Tirpitz m m.

Nisse

Jag är kanske korkad men jag hittar inte var Friendly Fire 2010 går av stapeln.

Var i Sverige sker arrangemanget?

Delirium

I Linköping. Följ den här länken, tråden är annars bara en liten bit ner i listan i det här subforumet. :)

http://www.krigsspel.se/forum/viewtopic.php?t=2370
Europa Universalis, riktiga

Barbarossa: Arny Group North 2nd ed

Mattias Rönnblom

Citat från: "Nisse"Jag är kanske korkad men jag hittar inte var Friendly Fire 2010 går av stapeln.

Var i Sverige sker arrangemanget?

Ah, sorry. Du hittar mer information om Friendly Fire på vår website: http://www.friendlyfire.se/

silversixx

Jättehäftigt!
Synd att jag inte alls kan deltaga bara.

Andreas Lundin

Sweet! Vi syns där dårå!
Funderar mest på (spelar mindre): Europa Universalis. Mud & Blood. 1914: Twilight in the East

BigPapaBear

Kul!  :up:
En mycket bitter liten man.

Andreas Johnson

Bra initiativ!
Solitär: Julian: Triumph before the storm, Last hundred yards

Med PO: Kiev to Rostov

Vvornth

Lysande arr! Det blir värt att ta ett avbrott i spelandet för att lyssna på detta! :)
Reporter: "What do you feel when you kill an insurgent?"
Operator: "Recoil"

Now Playing: Ftf - World In Flames, pbem - Here I Stand, Age of Renaissance