Forumnyheter:

SMF - Just uppdaterat!

Inloggning

Startat av jonjac, 12 juni 2010 kl. 23:40:38

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 Gäst tittar på detta ämne.

jonjac

När jag startat om min browser (Safari, OS X) och loggar in så laddar forumsidan bara och vips är jag utloggad igen. När jag nu loggar in en andra gång så går allt bra och jag stannar inloggad. Det är inte hela världen, men vad som är störande är att den "korta" inloggning som sker först tar bort alla mina "olästa" meddelanden i forumen, så när jag väl kommer in ok så måste jag gå runt och kolla datum och klockslag för att hitta åt dem.

Jag kan sedan logga ut och in utan problem, men startar jag om webbläsaren så återkommer problemet vid första inloggningsförsöket igen.

Någon annan som har samma problem?

silversixx

#1
Jag har samma problem, rätt ofta med. Väldigt störande, speciellt om hela forumet lyser oranget och man är uttråkad på jobbet (vilket jag är jämt)...

jonjac

#2
Hmm... finns det någon aktiv administratörnärvaro alls?

silversixx

#3
Citat från: "jonjac"Hmm... finns det någon aktiv administratörnärvaro alls?
Det finns det, men jag antar att Holmgren bara missat tråden. Maila honom.

jonjac

#4
Citat från: "silversixx"
Citat från: "jonjac"Hmm... finns det någon aktiv administratörnärvaro alls?
Det finns det, men jag antar att Holmgren bara missat tråden. Maila honom.
Men kan man kalla det en "aktiv" administratörnärvaro då?  :wink:
Så hemskt många aktiva trådar är det ju inte.

EvilSpook

#5
Citat från: "jonjac"Men kan man kalla det en "aktiv" administratörnärvaro då?  :wink: Så hemskt många aktiva trådar är det ju inte.
Han plockar ju omgående bort de roliga trådarna...
 :P

//EvilSpook

tobias

#6
Tillbaka från lite semester...

Har aldrig hört talas om problemet innan, ska kolla på det ASAP. silversixx: Har du samma browser/OS?
/Tobias
Anpassa - Improvisera - Kringgå

silversixx

#7
Citat från: "tobias"Tillbaka från lite semester...

Har aldrig hört talas om problemet innan, ska kolla på det ASAP. silversixx: Har du samma browser/OS?
Mac OSX med firefox. Blir knasigt ibland

jonjac

#8
Jag antar admin inte hittat några orsaker och/eller lösningar på problemet? Månne uppgradera forumsystemet skulle hjälpa? Vem vet, kanske något annat bra kommer med av bara farten...

Holmgren

#9
Citat från: "jonjac"Jag antar admin inte hittat några orsaker och/eller lösningar på problemet? Månne uppgradera forumsystemet skulle hjälpa? Vem vet, kanske något annat bra kommer med av bara farten...
Jag har sedan några dagar tillbaka mailat Tobias (som sköter allt det tekniska) och uppmanat honom att redogöra för eventuella framsteg i frågan. Han tillbringar sommaren med att kuska runt och arbeta på diverse festivaler så räkna inte med att han skall svara i närtid....
Det var inte bättre förr, det är nu det är sämre!

tobias

#10
Jag lyckades inte hitta någonting, uppgradering är nog helt klart det vi ska satsa på istället.
/Tobias
Anpassa - Improvisera - Kringgå

jonjac

#11
Det vore verkligen uppskattat.

jonjac

#12
Citat från: "tobias"Jag lyckades inte hitta någonting, uppgradering är nog helt klart det vi ska satsa på istället.
Förresten, finns det någon målbild för detta? När kan det tänkas genomföras?

Delirium

#13
Jag är inte säker på att detta är samma problem som i den här tråden eftersom jag är helt oteknisk men det låter lite besläktat.

Min autoinloggning fungerar helt plötsligt inte längre, vilket är irriterande. Vi har Windows 7 och IE10. Jag noterar att vissa detaljer i forumet ser lite annorlunda ut så det kanske är någon sorts uppdatering som visat finger åt mig?

Någon annan som har problem?
1914

B_J_S

#14
Jag har tidigare haft vissa oregelbundna problem med autoinloggning i IE.
Vet inte vad MS gör med cookies, men det är troligtvis problemet.

Såg sedan ljuset i tunneln och började använda Google Chrome i stället.
Kommer aldrig att använda IE igen.
Funktionsmässigt överträffar Chrome IE i allt.
Säkerhetsmässigt så ligger Google lite efter, men det gör inget eftersom de mesta attacker sker mot MS med tanke på deras oförmåga att skriva säker kod.
//Jonas