Forumnyheter:

SMF - Just uppdaterat!

S&T 190 Gauntlet och 257 Chosin

Startat av Strv102r, 2 augusti 2010 kl. 10:43:39

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 Gäst tittar på detta ämne.

Strv102r

Är det någon som vet något om dessa två spel?
Ola Palmquist. Spelar nu:  GMTs Typhoon. Därefter SPIs Operation Typhoon, Revolution Games Red Typhoon, ATOs Circle of Fire; The Siege of Cholm, Legions Demyansk Shield, GMT Barbarossa; Crimea  och kanske Barbarossa, Army Group North.  Som sidoprojekt, lite till och från, AHs Squadleaderserie.

Elias Nordling

Skrev en liten fickrecension av Chosin under rubriken Chosin. Gauntlet ska vara bra, men Chosin tyckte jag inte gör sig på denna skala. Spelet avgörs åt ena eller andra hållet omgång 1.
"Your value to me as a tester is your vandal instinct at breaking games!"

Holmgren

Citat från: "Elias Nordling"Skrev en liten fickrecension av Chosin under rubriken Chosin.
Länk.
Det var inte bättre förr, det är nu det är sämre!

Strv102r

Möörsy bjokå!

Känns som att jag kan avstå.
Ola Palmquist. Spelar nu:  GMTs Typhoon. Därefter SPIs Operation Typhoon, Revolution Games Red Typhoon, ATOs Circle of Fire; The Siege of Cholm, Legions Demyansk Shield, GMT Barbarossa; Crimea  och kanske Barbarossa, Army Group North.  Som sidoprojekt, lite till och från, AHs Squadleaderserie.

Elias Nordling

Men av allt jag hört är däremot Gauntlet en klassiker.

silversixx

Citat från: "Elias Nordling"Men av allt jag hört är däremot Gauntlet en klassiker.
Japp!
Ett av de där häftiga storebrorsspelen som fanns på åttiotalet...

Elias Nordling

DET Gauntlet var aldrig så bra som man trodde att det var...

Strv102r

Seriösa krigsspel tenderar ju att ha lite mer allvarliga eller tråkiga illustrationer på framsidan. Bilder av stridsvagnar, härförare eller så. Fast med lite fantasi kan man även inom de ramarna skapa en iögonfallande omslagsbild.

På bilden finns både en stridsvagn (m/ä) och en härförare (Boadecia) AP har också en mer "seriös" box för de lite pryda. Heja AP! Mer sånt!

silversixx

Citat från: "Elias Nordling"DET Gauntlet var aldrig så bra som man trodde att det var...
Med andra ord, ett storebrorsspel (de var ju alltid en besvikelse, med ett par undantag, när man testade de själv sen) ;)

Jag gillar AP's framsidor, de försöker oftast göra nåt nytt, eller i alla fall ögonfallande. Sådär kul att slänga upp en berömd målning och ett par textblock som många andra speltillverkare gör.

Elias Nordling

CiteraMed andra ord, ett storebrorsspel (de var ju alltid en besvikelse, med ett par undantag, när man testade de själv sen)

Aha, ja det var just ett storebrorsspel!