Forumnyheter:

SMF - Just uppdaterat!

Beda Fomm?

Startat av Andreas Lundin, 9 augusti 2010 kl. 14:04:23

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 Gäst tittar på detta ämne.

Andreas Lundin

Någon som lirat? Intryck? Jag sitter på avtryckaren, men vet inte om jag ska slänga iväg en bula eller ej.

LÄNK
Funderar mest på (spelar mindre): Europa Universalis. Mud & Blood. 1914: Twilight in the East

silversixx

Det ser snyggt ut, vad ska du med pengar till om inte att slösa?
Slå till!

zilver

Vad finns att inte gilla?

1. Klassisk designer (Chadwick)
2. Säkert kompetent utförande (GMT-gänget snett bakom Consim Press)
3. Kassa italienare med kassa stridsvagnar
4. Hypade hussarer från 7 brittiska pansardivisionen (som när de själva hade kassa vagnar i Normandie höll på att göra myteri)
5. Ovanligt slag

Det ska väl sägas att situationen är lite speciell. Jag kommer att tänka på "Paw of the Tiger" scenariot i Squad Leader. Spelet har alltid sagts vara det bästa av GDWs 120 serie, så en nyutgåva är en välsignelse till folket.

Strv102r

Citat från: "zilver"Vad finns att inte gilla?

1. Klassisk designer (Chadwick)
2. Säkert kompetent utförande (GMT-gänget snett bakom Consim Press)
3. Kassa italienare med kassa stridsvagnar
4. Hypade hussarer från 7 brittiska pansardivisionen (som när de själva hade kassa vagnar i Normandie höll på att göra myteri)
5. Ovanligt slag

Det ska väl sägas att situationen är lite speciell. Jag kommer att tänka på "Paw of the Tiger" scenariot i Squad Leader. Spelet har alltid sagts vara det bästa av GDWs 120 serie, så en nyutgåva är en välsignelse till folket.

"Paw of the Tiger"... Var väl ett av de ytterst få scenariona i Squadleader, egentligen Cross of Iron, med bara stridsvagnar?
Ola Palmquist. Spelar nu:  GMTs Typhoon. Därefter SPIs Operation Typhoon, Revolution Games Red Typhoon, ATOs Circle of Fire; The Siege of Cholm, Legions Demyansk Shield, GMT Barbarossa; Crimea  och kanske Barbarossa, Army Group North.  Som sidoprojekt, lite till och från, AHs Squadleaderserie.

zilver

Helt rätt. Typ två tigrar och lite skräp på en höjd mot en skog med T-34:or om jag kommer ihåg rätt.

wingnut

Jag hade för mig att det fanns med både en AT-gun och lite inf på tyska sidan?´
18 ryska vagnar, mmmm.
wingnut

Klas Malmström

Citat från: "wingnut"Jag hade för mig att det fanns med både en AT-gun och lite inf på tyska sidan?´
18 ryska vagnar, mmmm.
Det stämmer. I ASL versionen har tysken en 37L AT kanon och två Pz IIIN och 150mm Artilleri också (om jag minns korrekt).
Klas Malmström
Linköping