Forumnyheter:

SMF - Just uppdaterat!

Diorama Nelson, Drake och Rodney the aftermath

Startat av Elimää, 22 augusti 2005 kl. 13:21:50

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 3 Gäster tittar på detta ämne.

Elimää

Hej här kommer lite bilder från Nelson, Drake och Rodney dioramat som jag, Jonas "Texas" Pettersson och  Fredrik "Kroid" Persson gjorde till LinCon -04.

Tack till Jessica Skoog, Ola Holmdahl, Ole, Micke Andersson för hjälp med speltestningen.

Inget tack till LinCon/Dragon´s Den som i slutändan inte sponsrade dioramat med de 700kr som vi ville ha för terrängutgifterna, fast man hade sagt att det inte var några problem.

Bilderna är ifrån speltestningen så vissa figurer hade vid detta laget inte alla färger på sig, bland annat så är de röda jävlarnas baskrar ganska tomteröda :)

Chateau original foto

The Würzburg radar

Pictures from the playtest

The platau above Bruneval  

Town of Bruneval was fun to make

mighty 88

Bruneval

La presbytere bocage

Drake sneaking by the road

Nelson using the small bushes as cover

Luftwaffe taking the situation seriously, trying to convince the wermach of the ongoing invasion

Rodney on the beach

Luftwaffe at last spotted the tommies

Chase them from the beaches...

Watch out for that MG

I thought i heard something...

God damn it, thats not our uniforms

Reinforcements

Getting into action

Kill them

Texas and Kroid guiding the UK players

The Chateau in German control once again

Strategic retreat carrying wounded men

The Sdkfz keeping the tommies buzy

View from La presbytere, 5 brave men angle

The Sdkftz bogged down

Günter parking the kubelwagen  

Retreating tommies

Succesful pullout

Kaboom
blupp eller bly?

V2 diorama group, Sweden
Micro][/url]

Simon Talla Talltorp

ser mycket trevligt ut, skulle vara kul att dra ihop en spelomgång i LKPG någon gång. jag vill testa mer WWII figurspel i 28mm skala. Blir alltid mer inspirerad att bygga mitt 28mm scenario varje gång jag ser figurer och terräng :)

CanuckWannabe

Citat från: "Simon Talla Talltorp"ser mycket trevligt ut, skulle vara kul att dra ihop en spelomgång i LKPG någon gång.

Låter som en bra ide. Jag är med :D

Jag har gott om plats för att ha spel uppställda ett tag om det behövs.
In war it does not matter who is right. What matters is who is left.

Using statistics to define the truths that I want to believe in

Elimää

Citat från: "Simon Talla Talltorp"ser mycket trevligt ut, skulle vara kul att dra ihop en spelomgång i LKPG någon gång. jag vill testa mer WWII figurspel i 28mm skala. Blir alltid mer inspirerad att bygga mitt 28mm scenario varje gång jag ser figurer och terräng :)

Ja det jobbiga är ju researchen, Würzburgradarn tog det mig ett tag och få en vettig bild på, även om man :plöjde igenom hela RadarWar på en himla massa sidor för researchen vad radarn var till för och hur den utvecklades. Bara en sån sak som hur en vägbom såg ut tog sin lilla tid...
blupp eller bly?

V2 diorama group, Sweden
Micro][/url]

Simon Talla Talltorp

jo frågan är bara om jag ska bygga en fiktiv by eller hitta någon intressant historisk förebild... har en hel del ideer till ett fiktivt men inga med förebilder.