Forumnyheter:

SMF - Just uppdaterat!

avatar_MB

Sydcon 2010

Startat av MB, 10 juni 2010 kl. 22:46:43

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 Gäst tittar på detta ämne.

Andreas Lundin

#15
Trevligt!

Själv vette 17 om det blir något för min del. Jag kommer förbi och tittar, men vet inte om jag orkar spela något stort. Första veckan på jobbet efter semestern har precis börjat och jag är redan helt jävla fucked.  :)
Funderar mest på (spelar mindre): Europa Universalis. Warhammer 40000. GBoH

Engelbrekt

#16
Citat från: "Andreas Lundin"Första veckan på jobbet efter semestern har precis börjat och jag är redan helt jävla fucked.  :)

Samma här! Men det är ju precis då man behöver hjälp att tänka på något helt annat genom att spela lite.
På bordet nu: Space Empires + Band of Brothers

MB

#17
Vi startar OCS Sicilien kl. 10.00 på lördag. Det ska bli grymt kul att testa.

Andra krigsspelsaktiviteter kommer till att rulla på under konventet.

MB

#18
Nu är det dags att packa bilen eller tåget fullt med spel.

FÖR

Idag kör Sydcon igång  8) . Start kl. 16.00 för alla krigsspelare.

OCS start lördag kl. 10.00  :up:

Andreas Lundin

#19
Har ingen ork. Trots att det bara är 2 mil bort. Satsar istället på det säkra kortet FF!  :up:
Funderar mest på (spelar mindre): Europa Universalis. Warhammer 40000. GBoH

sfclinken

#20
Jag hann med ett snabbt besök på 3 timmar innan det var dags att köra hem och förbereda den årliga kräftskivan. Dåligt planerat medtanke på att det krockade med Sydcon..

Nåja, det blev iallafall 3 timmar på Sicilien och jag hann med att genomföra ett Stuka anfall mot Abercombie samt ett gäng med Flak. Sen var jag tvungen att gå innan den första Tysk/Italienska turnen kunde påbörjas.

Vill påstå att den brittiska landstigningen genomfördes utan några större bakslag. Amerikanarna hade desto större problem och lyckades slå ruskigt dåligt på ALT. Ruskigt missflyt.

Ska bli spännande och höra om Tysken valde den aggresiva taktiken eller den lite mer försiktiga....
GMY Peter

"Though I fly through the Valley of the Shadow of Death, I will fear no Evil for I am at 80 000 feet and climbing...  www.sleddriver.com "

Engelbrekt

#21
Det var roligt att du var med en stund. Vi hann sedan spela 5 turns, så det var lyckat med tanke på att det hela var övning inför att spela kampanjen i höst.

Daniels landning med jänkarna gick illa, och både Gela och Licata togs av tyska pansarförband. Men tack vare flottan och några flyganfall tog han tillbaka båda städer senare. Min landning med britterna gick bättre, jag rullade upp längs kusten tills jag mötte massa tyska fallskärmsjägare vid Primasole bridge.

Vi lärde oss massa på detta, så det ska bli skoj att lira Sicily på riktigt.

//David
På bordet nu: Space Empires + Band of Brothers

Andreas Lundin

#22
:up:
Funderar mest på (spelar mindre): Europa Universalis. Warhammer 40000. GBoH

MB

#23
Jag tror vi landade på 7 krigsspelare under hela konventet, plus 6-7 som stannade upp för att de ville veta mer om krigsspel.

Vi fick testat första runderna av Sicilien och vi fick gjort reklam för krigsspel. Vilket jag anser vara väldigt lyckat.

Nu gäller det bara att köra mer blippspel för alla nya krigsspelare i Skåne som visade intresse  :up:

Andreas Lundin

#24
Önskar att jag hade haft ork att åka in till "Gdansk på steroider", men arbetsveckan hade varit för grym, samt att jag bara var tvungen att få in lite quality time med nära och kära.
Funderar mest på (spelar mindre): Europa Universalis. Warhammer 40000. GBoH

Engelbrekt

#25
Lite bilder från konventet!

Första rundan, när vi som var flest spelare. Daniel till vänster, Magnus till höger, nya bekantskapen Peter stående på andra sidan bordet, plus okänd nybörjare.


Jänkarnas oturliga landstigning.


Primasole Bridge.


Hela sitationen, runda 4 tror jag.
På bordet nu: Space Empires + Band of Brothers