Forumnyheter:

SMF - Just uppdaterat!

Replay av GDWs Red Star/White Eagle.

Startat av Strv102r, 28 augusti 2010 kl. 09:54:14

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 Gäst tittar på detta ämne.

Strv102r

Helheten får nu plats på en bild med tillräckligt bra detaljuplösning. En vecka senare så har jag åter kämpat mig fram till, men ännu inte in i WARZSAWAS befästa zon. Fiendens anfallsförband finns vid LUBLIN och öster därom. Nu undrar säkert någon var min klubba, KONARMYIA, tagit vägen? En mindre del slogs ju, och nu har Kamenev i sin vishet betämt att KONARMYIA tjänar revolutionen och proletariatet bättre på Krim bekämpandes Anton Denikins vita kontrarevolutionärer. Så han drar bort KONARMYIA. Sydvästfronten har tagit LUBLIN och även KRAKOW i sydväst.
Ola Palmquist. Spelar nu:  S&T Smolensk, därefter GMTs Borodino, sedan 3W:s Blitzkrieg in the South,  Decision Games Drive on Dubno 41, så AP:s Red Steel. Som sidoprojekt, lite till och från, AHs Squadleaderserie.

Strv102r

Polacken delar sin anfallsstyrka i två och anfaller både norrut och söderut. I söder återtar han LUBLIN medan en mindre styrka framrycker mot KRAKOW från norr. Efter KONARMYIAS urdragning har ju sydvästfronten inte mycket att komma med. I norr får han ett genombrott och lyckas framrycka in på djupet med en kavalleridivision och hotar att helt skära av västfrontens kraftsamling.  :insecure:
Ola Palmquist. Spelar nu:  S&T Smolensk, därefter GMTs Borodino, sedan 3W:s Blitzkrieg in the South,  Decision Games Drive on Dubno 41, så AP:s Red Steel. Som sidoprojekt, lite till och från, AHs Squadleaderserie.

Strv102r

Sydvästfronten övergår till defensiven i väntan på förstärkningar. Jag överger KRAKOW. I norr anfaller jag bakåt med täten, men den polska kavdiven håller, och framåt med tillkommande förband, och de tvingar infdiven ur polska legionen att vika.

Strv102r

Polackadjäveln tillför förband till det norra avsnittet som anfaller från väster mot öster och de får kontakt med kavalleriet. I övrigt inget radikalt. Men jag börjar ana att tåget till WARZSAWA har gått...

zilver

Ja, nån av er ligger väldigt risigt till i alla fall...lite oklart vem dock.

Strv102r

Jag lyckas dra ur nästan alla förband som hotades avskäras i norr, och bygga en ny tillfällig försvarslinje som håller för tillfället. I söder anfaller polacken och hotar inringa Sydvästfrontens norra del. KRAKOW återtas av fienden. Tja, det var ju oförsvarat så det var väl ingen överraskning.

Strv102r

Polacken försöker omfatta min försvarslinje i norr men jag börjar dra ur mot nästa flodlinje. Det kan se ut som om KONKORPUS ligger lite risigt till i norr, men då man får flytta genom ZOC genom att betala fler MP så kommer de att kunna dra ur i min nästa sekvens. I söder händer inte mycket.

Strv102r

Slutläget. KONKORPUS kom undan och västfronten grupperar för försvar. I söder är det händelselöst. jag har misslyckats att skapa förutsättningar att exportera revolutionen in i TYSKLAND genom att inte besegra polackerna. Men jag håller mer terräng av POLEN än de gjorde historiskt efter den polska motoffensiven. Detta gör att i förhandlingsfreden 1921 kan resultatet bli mer gynnsamt för Lenin än det blev historiskt. Det kan påverka gränsdragningen i öster vilket påverkar 1939... Taktisk bolsjevikisk seger!

Strv102r

Detta var ett höjdarspel! Roligt och med ett klurigt system som styrde händelseutvecklingen åt det historiska utan att det kändes ödesbestämt. Rekommenderas! Även om det inte är så snyggt eller billigt att komma över för andra än mig då... Tack igen! Hade jag varit amerikan hade jag sagt "God bless you".