Forumnyheter:

SMF - Just uppdaterat!

GothCon 2011

Startat av f98alda, 2 september 2010 kl. 18:27:19

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 Gäst tittar på detta ämne.

Scipio

Citat från: "f98alda"Jag har inte tillgång till några plexiglasskivor, så tyvärr måste jag svara nej på den frågan.
Tack för svaret då blir det till att filtrera bort spelen som inte har monterade spelplaner mao.
"Randomization is too important to be left to chance"

Akklokk

Kan tänka mig att plocka med ett par skivor om det behövs?

Ölme

Jag har inte jättemycket tid på konventet och jag har inte jättestor krigsspelsvana. De jag skulle vilja testa är Julius Caesar och Washington's War, så ifall någon vill lära upp mig (jag har en person som gärna spelar med mig, men jag vet inte riktigt när på konventet).

Brain

Har åkt på en inflammation i tandköttet och med tillhörande penicillinkur kommer jag inte våga vistas där risken för förkylningar frodas. Följdaktligen kommer jag inte kunna arrangera på GothCon. 

Någon som kan/vill hoppa in som ersättare?

/Tomas Davidsson
Tomas Davidsson
Borås

tomas.davidsson@armagedon.se

Scipio

Citat från: "Brain"Har åkt på en inflammation i tandköttet och med tillhörande penicillinkur kommer jag inte våga vistas där risken för förkylningar frodas. Följdaktligen kommer jag inte kunna arrangera på GothCon. 

Någon som kan/vill hoppa in som ersättare?

/Tomas Davidsson
Tråkigt att höra att du missar hela härligheten Tomas. Hoppas du kryar på dig fort.
Du får satsa på att dyka upp på sexdagars-krigsspelsrummet på LinCon i stället.  :)

Scipio

Citat från: "Akklokk"Kan tänka mig att plocka med ett par skivor om det behövs?
Det vore najs.  :)

Holmgren

För er som planerat att ta bilen till GothCon:

Citat från: "GothCon"Ingen gratis parkering på GothCon

GothCon kommer i år tyvärr inte kunna erbjuda gratis parkering till våra besökare. Det kommer fortfarande finnas möjlighet att ställa bilen på parkeringen vid Hvitfeldtska Gymnasiet men då till en kostnad om 6 kr/h ( 08-22 ) eller 2 kr/h ( 22-08 ).

http://www.gothcon.se/main/nyheter.php
Det var inte bättre förr, det är nu det är sämre!

BernadotteOnline

GOTHCON Gtb 2011

Någon från Skåne som skall köra till Göteborg?

Har lite spel som skall levereras!

Scipio

GothCon rockade i vanlig ordning.
Det är alltid lika trevligt att få träffa en massa av forummedlemmarna här på dessa events med många intressanta samtal och spelande.

Extra tack till arrangören Alexander för ett trevligt arrangemang och till Ting för en trevlig och blodig introduktion till Downtown.

tinG

Citat från: "Scipio"Extra tack till arrangören Alexander för ett trevligt arrangemang och till Ting för en trevlig och blodig introduktion till Downtown.

Topp!  :up:

Jag lånade genast hem hela farsans bibliotek om flygkriget över Nordvietnam.

Jag åkte verkligen på storsmäll men en sak gjorde vi faktiskt fel. Jag förlorade inte riktigt så många piloter som vi räknade ut. Min "Thuds" i bombarstyrkan var ensitsiga plan:

CiteraStrike Mission
4x {4} F-105D, Bombing

F-105F WW ('Wild Weasel') var däremot tvåsitsiga:

CiteraIron Hand Mission
2x {2} F-105F WW, SEAD

Under loppet av 25-30 minuter förlorade USAF följande:

F-4C : 1 x KIA (MIG), 1 x Damage (MIG)
F-105F WW:  1 x KIA (AAA)
F-105D: 7 x KIA (6 AAA, 1 SAM), 1 DAM (AAA)

Så vad lyckades USAF åstadkomma?

Phuc Yen airfield (strax norr om Hanoi):
runway - Heavy damage
control tower - Slight damage
aircraft revetments - Heavy damage

Deras MIGCAP (8 x F-4C) misslyckades totalt, båda MIG-21PF:orna smet undan efter att ha skjutit ner ett och skadat ett annat...

Fantastisk spelsimulation... men som sagt, det är smidigare på Vassal. Någon som är sugen?
Never interrupt your enemy when he is making a mistake.
-- Napoleon Bonaparte

Scipio

Jo det var ju rätt stor skillnad då det var 7 färre piloter som blev tillfågnatagna/dödade isf.
Hursomhelst ett mycket intressant spel.  :)

sfclinken

Citat från: "tinG"Fantastisk spelsimulation... men som sagt, det är smidigare på Vassal. Någon som är sugen?

Jag önskar jag kunde säga JA! men efter våra sömnlösa nätter så vet jag inte om jag vågar igen...
GMY Peter

"Though I fly through the Valley of the Shadow of Death, I will fear no Evil for I am at 80 000 feet and climbing...  www.sleddriver.com "