Forumnyheter:

SMF - Just uppdaterat!

Spelträff i Skåne.

Startat av Daniel H, 6 september 2009 kl. 12:21:17

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 Gäst tittar på detta ämne.

MB

Jag vill rikta en uppmaning till alla er som har tänkt anordna arrangemang på Helsingborgs spelkonvent'09, men som inte har preciserat eller anmält vad ni tänker hålla.

Jag kommer till att jobba med hemsidan för konventet och en trevlig poster som ska vara klar till v.45, därför är det viktigt att så mycket information som möjligt kring arrangemangen kommer in nu.

Konventet kommer till att bli av i högsta grad den 27-29 november och Stadsbiblioteket vill gå in och hjälpa till så mycket som möjligt för att vi ska få ett så bra arrangemang som möjligt. De vill också rikta in sig till en lagom stor grupp på cirka 35-40 deltagare för att kunna ge maximalt till deltagarna. Det kommer därför till att vara begränsat med platser för deltagare som kan vara med på aktiviteterna när biblioteket är stängt och efteranmälan kommer till att ske i den mån det finns plats.

PM:a eller e-posta den information du vill ha med om just ditt arrangemang.
mailto:m.barnholdt@spray.se">m.barnholdt@spray.se

Cheferna och personalen på biblioteket gillar verkligen det här!

Hälsningar
Magnus

Andreas Lundin

Det börjar närma sig. Vilka på forumet kan tänkas komma? Vad finns på önskelistan vad gäller krigsspelande? Jag har själv funtat på allt från ACW (strike Them a Blow) via WWI (Great War in Europe, eller 1914:TitE) till WWII (Baltic Gap eller GD '42)...
Funderar mest på (spelar mindre): Europa Universalis. Mud & Blood. 1914: Twilight in the East

SebastianKalucza

Jag kommer i alla fall.
Själv är jag mest sugen på antingen CWB/RSS, Great War in Europe eller Baltic Gap. Så då är vi 2 på något av dessa iaf, men det kanske finns fler intressenter?

MB

Hemsidan ligger uppe nu för konventet http://www.gladatunnan.se .
Titta gärna in där och säg till om ni behöver lägga till någon information om kommande arrangemang.

Jag kommer själv till att försöka hoppa in på något större spel om det finns plats under lördagen efter att jag har spelat Musket & Pike. För övrigt kommer jag till att hålla ett ww2 Micropass på fredagen och ett under lördagen eller söndagen.  

Trevligt att du vill göra oss sällskapa Sebastian och tack för ditt initiativ på BSK med CWB, även om jag fick stryk som vanligt  :up:

Andreas Lundin

Det är bra Sebastian! Dig kan man lita på!  :up:
Funderar mest på (spelar mindre): Europa Universalis. Mud & Blood. 1914: Twilight in the East

Daniel H

Jag kommer. Testar gärna Baltic Gap eller GD´42 om möjligheten ges.

Andreas Lundin

CiteraTestar gärna Baltic Gap eller GD´42 om möjligheten ges.

Lysande! Då är vi tre!

MB

Jag kommer till att start en ny tråd för Helsingborg Spelkonvent'09, då denna tråd har varit mer för planering och tankar kring vad ett konvent i Skåne innebär.

Andreas Lundin

Jag tyckte detta var ett mycket trevlig arr! Kommer det i en ny inkarnation även denna höst?

Engelbrekt

Ja Magnus, blir det av i år igen? Jag har fått förfrågningar från folk i Malmö.
På bordet nu: BAR, BCS och Nevsky.

MB

Trevligt att förra årets arrangemang blev uppskattat. Dessvärre finns det inga planer för detta år vad det gäller spelkonvent/helg på biblioteket. Vi får sikta på nästa år istället om intresset håller sig kvar.

Engelbrekt

Vi kanske kan fråga folket på nya "Spelens hus" i Malmö om vi kan ha en spelhelg där i höst?

MB

Spelens hus i Malmö verkar ha väldigt bra lokaler till att kunna arrangera spelhelg i.
Vi får testa och se.

Engelbrekt

Ska du och jag höra oss för med dem? Jag har tidigare gjort lite förfrågningar och de verkar föredra att man är där som medlem i en förening, så kanske är det första steget.

MB

Jag tror att studiecirkel fungerar utmärkt också  :up: