Forumnyheter:

SMF - Just uppdaterat!

Fraktkostnader och alternativ vid utlandsförsändelser

Startat av butch, 17 september 2010 kl. 07:59:26

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 Gäst tittar på detta ämne.

butch

Har någon funnit ett bra och billigt fraktföretag att skicka paket med utomlands? Jag fick ett utav mina brädspel sålt till Frankrike men när jag börjar kolla fraktkostnaderna så håller jag på att svimma. Allt från 300-600 kr. Plötsligt blir ju frakten lika dyr som spelet...

Någon som har varit i samma sits och löst problemet?
"My Luftwaffe is invincible...And so now we turn to England. How long will this one last - two, three weeks?"
Hermann Goring - June 1940

silversixx

Jag har för mig att jag kom på att Schenker var billigare. Sen att man kanske kan försöka få iväg spelet som brev och inte paket påverkar enormt mycket.
För övrigt så är det alltid svindyrt att skicka paket som privatperson i Sverige, speciellt om det ska utomlands.

butch

Citat från: "silversixx"...Sen att man kanske kan försöka få iväg spelet som brev och inte paket påverkar enormt mycket....

Men om jag får iväg det som brev så kan jag isf bara använda mig utav Posten, stämmer det?
"My Luftwaffe is invincible...And so now we turn to England. How long will this one last - two, three weeks?"
Hermann Goring - June 1940

silversixx

Citat från: "butch"
Citat från: "silversixx"...Sen att man kanske kan försöka få iväg spelet som brev och inte paket påverkar enormt mycket....

Men om jag får iväg det som brev så kan jag isf bara använda mig utav Posten, stämmer det?
Det tror jag. Då kostar det typ 150:- om du inte har övervikt. Mitt tips är dock att du inte köper deras häftiga lådor, för de kostar bara mer.