Forumnyheter:

SMF - Just uppdaterat!

avatar_silversixx

Krigsspel Galore !V

Startat av silversixx, 22 oktober 2010 kl. 06:25:01

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 2 Gäster tittar på detta ämne.

Andreas Lundin

#15
CiteraNone but Heros

Vore asballt.

Men kan man inte köra LoB med gamla RSS-spel? South Mountain kanske vore lämpligt?

Och
CiteraTCS
vore ju en dröm att köra. Blir mer och mer impad av GD '42.
Funderar mest på (spelar mindre): Europa Universalis. Warhammer 40000. GBoH

Andreas Lundin

#16
...eller This Hallowed Ground - Bara för att.
Funderar mest på (spelar mindre): Europa Universalis. Warhammer 40000. GBoH

Adamius

#17
Jag är ju lite smånaab på krigsspel, men jag är "glad entusiast". Jag tänkte dra igång "Third World War" från GDW nu under hösten, men vi fick skjuta på det till nästa år.

Jag spelar gärna vad som helst, men betänk att jag kanske har en liten startsträcka på de allra tyngsta spelen. :)
Vis tecum!

Elias Nordling

#18
Citera...eller This Hallowed Ground - Bara för att.

This hallowed Ground har jag sett i drift, fem personer som spelade på ett veckolångt spelkonvent... över flera års tid. Räkna med att hinna börja peta på första dagen, med andra ord.
"Your value to me as a tester is your vandal instinct at breaking games!"

Andreas Lundin

#19
THG verkar ju vara ett lir helt i min smak...  :wink:

Men South Mountain borde gå riktigt ruskigt snabbt att lira på 4 pers.
Funderar mest på (spelar mindre): Europa Universalis. Warhammer 40000. GBoH

Scipio

#20
Citat från: "Andreas Lundin"THG verkar ju vara ett lir helt i min smak...  :wink:
Jag håller med, ryggar inte en millimeter bara för att man endast skulle hinna med en promille av kampanjen.   :ultra:
"No boom today. Boom tomorrow. There's always a boom tomorrow"

silversixx

#21
Själv planerar jag att övertala en viss Kristian att sätta upp The Devil's cauldron...
Och så kommer jag förhoppningsvis kunna köra lite zombiefigurspel som avslappning om det uppskattas :)

Elias Nordling

#22
CiteraJag håller med, ryggar inte en millimeter bara för att man endast skulle hinna med en promille av kampanjen.

Jag är inte tillräckligt autistisk för att kunna förstå er, tror jag.
"Your value to me as a tester is your vandal instinct at breaking games!"

f98alda

#23
Hmm... 19-21:a februari 2011 är lördag till måndag enligt min kalender. Är det verkligen tanken?

Men ett konvent så när och bra som Göteborg... jag hakar nog också på.

/Alexander
It would be a fine thing if war could be conducted as a game where no lives were lost. At the end of a battle combatants could meet [...] and drink and talk.
- David Gemmel, Legend

silversixx

#24
Det stämmer. Vi kör bara till söndagen dock, jag skrev helt enkelt fel.

f98alda

#25
Med start på lördagen eller fredagen? (Jag såg nåt om tre dagars spelande, och det är ju svårt om det är lördag-söndag, om ni inte har mer avancerad tech än ni berättar...)

/Alexander
It would be a fine thing if war could be conducted as a game where no lives were lost. At the end of a battle combatants could meet [...] and drink and talk.
- David Gemmel, Legend

silversixx

#26
Fredag, lördag och söndag.

Adamius

#27
Tre personer från Malmöland anmäler sig!
Vis tecum!

silversixx

#28
Jag tar det liite lugnt med anmälningar i år. Det var en rejäl besvikelse förra året...

Adamius

#29
Mera drop-in, kanske?
Vis tecum!