Forumnyheter:

SMF - Just uppdaterat!

Replay av GMTs Normandy 44

Startat av Strv102r, 3 januari 2011 kl. 10:06:33

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 3 Gäster tittar på detta ämne.

zilver

CiteraTysken har varit stridsekonomisk och bara genomfört anfall som fört honom mot uppsatta mål.

Jag tycker att tysken har anfallit galet mycket, men framgångsrikt får sägas. Intressant nog finns den debatten på Consim World, där vissa hävdar att själva poängen med motanfallen är att disrupta de allierade och därmed hindra ordnade anfall.

Tackar även jag för fina bilder och bra text. Kul att följa.

Strv102r

Citat från: "zilver"
CiteraTysken har varit stridsekonomisk och bara genomfört anfall som fört honom mot uppsatta mål.

Jag tycker att tysken har anfallit galet mycket, men framgångsrikt får sägas.

Jo det har han kanske. Men han har ju haft målet att slå landstigningen, och i synnerhet den brittiska, inte bara att vinna spelet. Då kan man inte sitta och "häcka i bocagen".
Ola Palmquist. Spelar nu:  GMTs Typhoon. Därefter SPIs Operation Typhoon, Revolution Games Red Typhoon, ATOs Circle of Fire; The Siege of Cholm, Legions Demyansk Shield, GMT Barbarossa; Crimea  och kanske Barbarossa, Army Group North.  Som sidoprojekt, lite till och från, AHs Squadleaderserie.

wingnut

bocaga i bocagen?
wingnut

Strv102r

Lekte med "häcka i häcken" själv...
Ola Palmquist. Spelar nu:  GMTs Typhoon. Därefter SPIs Operation Typhoon, Revolution Games Red Typhoon, ATOs Circle of Fire; The Siege of Cholm, Legions Demyansk Shield, GMT Barbarossa; Crimea  och kanske Barbarossa, Army Group North.  Som sidoprojekt, lite till och från, AHs Squadleaderserie.

Strv102r

Liten reflektion. Både jag och min motspelare tyckte att det var ett jättebra och engagerande spel. Lite statiskt och fram och tillbaka i samma få hex hela tiden jämfört med Ardennes 44, men det speglar situationen bra. Det viktiga är att vi båda hela tiden tvingades brottas med prioriteringsfrågor då bådas möjligheter och inte minst ambitioner inte alls motsvarades av våra begränsade resurser. Vi tvingades fatta taktiska beslut varje GT. Hur ska jag nå mina operationsmål med de resurser jag har?

:up:

KÖP!

Mode

Jag har funderat på att skaffa spelet men varit lite tveksam. Den här rapporteringen har övertygat mig om att jag nog ska införskaffa det.

:up:
Wer mit Ungeheuern kämpft, mag zusehn, dass er nicht dabei zum Ungeheuer wird.