Forumnyheter:

SMF - Just uppdaterat!

avatar_BigPapaBear

(DVG) Hornet Leader: Carrier Air Operations

Startat av BigPapaBear, 28 januari 2012 kl. 19:42:05

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 Gäst tittar på detta ämne.

BigPapaBear

Hittade ingen tråd om det här fantastiskt söta lilla spelet, men det behöver vi väl.

Hornet Leader: Carrier Air Operations



På något sätt är det trollbindande. Själva den operativa fasen är väl kanske inte så märkvärdig, även om det stundtals är ganska spännande. Det är mer förberedelserna som kittlar. Å det är rätt mycket Hollywood över det hela. Det är inte lätt för Fi att knacka omkull spelaren hur mycket han än skjuter. Piloterna blir mest bara stressade. Å andra sidan är det inte med det sagt att uppdragen är lätta att klara. Är man skjutglad räcker ju ammunitionen bara så långt...

Ligger väl på betyget 7 av 10 än så länge och jag ser fram emot att spela mer.

Elias Nordling

#1
Ja visst är det en smula beroendeframkallande?
"Your value to me as a tester is your vandal instinct at breaking games!"

BigPapaBear

#2
Nu hittade jag visst en gammal tråd. Men den här var bättre. :D

Snowfox

#3
Leaderspelen är riktigt bra. Jag håller med dig om att det är hanteringen av dina piloter under en hel kampanj som ger det där lilla "extra" till spelet.

Spelets styrka och kanske även "svaghet" är att din långsiktiga strategi över en kampanj inte är särdeles avancerad. Det gör att du kan ta ett långt uppehåll i en kampanj och ändå komma igång direkt med spelet nästa gång du flyger ett uppdrag.

Är det någon som har prövat Uboat Leader?
Jag drar min Colt Peacemaker snabbare än min skugga men sitter i timmar och förundras över hur opraktisk regelboken till Panzer är.

jonjac

#4
Citat från: "Snowfox"Är det någon som har prövat Uboat Leader?

Visste jag inte att det fanns... Det kittlar ju verkligen spelnerven!
(utan att veta hur bra/dåligt det är)

BigPapaBear

#5
Marco har gjort en video om U-boat Leader. Jag väntar hellre på The Hunters rent spontant. Känns lite för likt Hornet Leader.

http://www.youtube.com/watch?v=7FNVj226M80

Elias Nordling

#6
Ja det är väl det som är problemet med dem. Man behöver bara ett av spelen, och då tror jag HL är mest pang för pengarna. U-boat verkar dessutom genomgå post-publication development, då spelet som publicerat är alldeles för lätt.
"Your value to me as a tester is your vandal instinct at breaking games!"

jonjac

#7
Finns tydligen redan annonserade fixar ifall man vill handla nu och inte invänta en senare version. Jag avvaktar.

BigPapaBear

#8
Citat från: "jonjac"Finns tydligen redan annonserade fixar ifall man vill handla nu och inte invänta en senare version. Jag avvaktar.

Skaffa Hornet Leader så länge. Bra knark! :)

Snowfox

#9
Tack för svaren på Uboat.  :up:
Jag drar min Colt Peacemaker snabbare än min skugga men sitter i timmar och förundras över hur opraktisk regelboken till Panzer är.

wingnut

#10
Kört tre kampanjer nu och det lär blir fler. Detta är kul och även lätt att köra coop på 2-3 spelare. Snabbt att ta fram och köra en omgång eller två och man har med längre kampanjer fortfarande en viss story att att följa i någon mån.

På BGG finns även regler för en mer fördjupad kampanj för den som är sugen, har inte provat själv dock.
wingnut