Forumnyheter:

SMF - Just uppdaterat!

ASL-prylar och diverse andra krigsspel säljes

Startat av Mattias Rönnblom, 8 november 2008 kl. 18:53:33

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 Gäst tittar på detta ämne.

Mattias Rönnblom

Jag har lite dubletter och diverse annat jag säljer, om intresse finns.

ASL
ASL Regelbok 2nd ed (ny)  400:-
Schwerpunkt #11 (ny)  200:-
Dezign Pak 4 (ny)  200:-
LFT From the Cellar Pack 4 (med ~100 counters, ny)  200:-

Annat
Imperium Romanum II
Advanced Third Reich
Panzer Leader
Advanced ETO (ny)
Air Cav
Over the Reich (ny)
Shell Shock (ny)

Jag kan även tänka mig att avyttra en TCS-samling innehållandes samtliga TCS-titlar (merparten opunchade i nyskick).

Jag har ingen bestämd uppfattning om priserna på ovan, men är det något ni är intresserad av, så kontakta mig, så ska jag se till att bilda mig en.

TCS-prylarna vill jag att man hämtar, övrigt hämtas på plats i Linköping eller skickas med Posten.

Kontakta mig här eller per e-brev .

potjemkin

Hallå där!!

Ursäkta att jag väcker upp stilla insomnade topics (tar alla chanser)

Har du kvar din ASL 2nd ed. regelbok?

Är intresserad av den.

MvH Potjemkin

Blippspiel für Alle

Strv102r

Objective Schmidt kanske finns tillgängligt?  :)
Ola Palmquist. Spelar nu:  GMTs Typhoon & The Gamers GD 41. Därefter GMT Barbarossa; Crimea  och Barbarossa, Army Group North.  Som sidoprojekt, lite till och från, AHs Squadleaderserie.

hybris

I samma serie som objective Schmidt så fanns det bloody bastonge eller
Något liknande.
Handlade om 101 airborne i Bostonge.
Detta är jag intreserad av.

Fredrik H

Det heter Bloody 110th och var det första TCS-spelet. Med ett art-system från helvetet..

:ultra:

hybris

Citat från: "Fredrik Hornegård"Det heter Bloody 110th och var det första TCS-spelet. Med ett art-system från helvetet..

:ultra:

Jag har använt OB Schmidt som Inspiration för Micro slag och tänkte samma sak här.

Jag ska alltså inte spela spelet,men tack för varningen.

P-O Jönsson

CiteraDet heter Bloody 110th och var det första TCS-spelet. Med ett art-system från helvetet..

och det handlar alltså INTE om 101a AB i Bastogne över huvud taget! Ardennerna är det dock.
Försöker lära mig Fighting Wings: Whistling Death
Mitt uppe i:Lbd Lutzen och CG II i Valor of the Guards

zilver

Och bland det bästa med det spelet var att få ett perspektiv på EXAKT hur värdelöst det är att försvara någonting med Stuartstridsvagnar...

Tommy Röhs

Citat från: "hybris"I samma serie som objective Schmidt så fanns det bloody bastonge eller
Något liknande.
Handlade om 101 airborne i Bostonge.
Detta är jag intreserad av.

"bloody 110th"
it features the vital two day delay of the 2nd Panzer Division by elements of the US 28th Infantry Division along the road to Bastogne on
December 16th and 17th, 1944. The actions of the handful of Americans represented by the game were critical in setting the stage for the more famous siege of Bastogne itself. It was their defense that provided the time needed for other units, including the 101st Airborne, to make it to Bastogne in order to defend it.

"Screaming Eagles In Holland"
September 22, 1944: Operation Market-Garden is underway.The American 101st Airborne Division has battled their way to the small Dutch village of Veghel. All they need to do now is await the arrival of XXX Corps on their way to Nijmegen and beyond to Arnhem. As fate would have it, the Germans planned otherwise.

Screaming Eagles In Holland covers the intense fighting from 22-23 September in and near Veghel. German armor and infantry conducted several determined attacks on the positions held by the 101st.

hybris

har du dom?

Snowfox

>Med ett art-system från helvetet..

Vafalls, gillar du inte artillerisystem som simulerar varje granat?  :lol:

Det är till och med ännu roligare på Omaha spelet...

Tack och lov är det enkelt att konvertera gamla spel till nyare versioner av seriereglerna, åtminstone fram till version 3.x
Jag drar min Colt Peacemaker snabbare än min skugga men sitter i timmar och förundras över hur opraktisk regelboken till Panzer är.