Forumnyheter:

SMF - Just uppdaterat!

Lincon 2011

Startat av Delirium, 21 februari 2011 kl. 15:23:14

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 Gäst tittar på detta ämne.

Engelbrekt

Citat från: "Delirium"
Citat från: "Engelbrekt"Något beslut på vad som ska spelas?

Inte mer detaljerat än dina listade kriterier tidigare: ett "mindre", actionfyllt ocs, som är lämpligt för fler spelare. Även om jag lutar åt Burma eller Korea (men är ruskigt sugen på Sicilien även om det stämmer sämre in) har jag inga problem med att vi suger på karamellen till lite närmare inpå konventet, om det är okej.

Helt OK! Sicilien har jag mindre goda minnen av. Tror det är bra att isåfall köra scenariot där de allierade redan är i land.
På bordet nu: BAR, BCS och Nevsky.

Tommy Röhs

Någon som är intresserad av att spela ViG's Vietnam?

silversixx

Citat från: "Tommy Röhs"Någon som är intresserad av att spela ViG's Vietnam?
Åh, Tommy!
Nu får du mig att börja fundera på ifall det inte är värt att åka till Linköping i alla fall. Har dessvärre bara fått solitära och väntar fortfarande på att nån är sugen på att spela spelet :)
Jag ska suga på tomaten.

Delirium

Vi har en bil som går på torsdag morgon, jag tror det finns plats över.
Imperial Elegy
1914 Twilight in the East
Space Empires

andqui

Då jag genom massiv propaganda i princip övertalat Björn att tänka sig Drive for Oil så lägger jag ånyo fram det som förslag.  :)
Anders

Delirium

Svårt konventssugen efter Gothcon som jag bara kunde besöka fläckvis.

Min och Anders plan ser nu ut som följer:

Större delen av konventet spenderas med ett ocs-spel, och jag har låtit mig övertalas att Drive for Oil från Case Blue är ett lämpligt scenario. Detta spelar vi så länge vi orkar/finner nöje i det, men alltså inte hela konventet.

En mindre del av konventet ägnas istället åt andra spel: ett förslag är att slänga upp ett Tannenberg-scenario ur 1914: Twilight in the East, lämpligt för tre eller möjligtvis fyra man och som bör gå att spela hyfsat snabbt. (Eftersom jag själv är väldigt förtjust i systemet hade det varit kul att lära ut det till fler.)

Dock finns här givetvis många andra varianter, ett visst nöje finns i att lämna lite utrymme för överraskningar på ett konvent. :)
Imperial Elegy
1914 Twilight in the East
Space Empires

Scipio

Verkar som det blir svårt att få en fjärde spelare till TKG vilket känns som ett krav så vi ändrar oss och kommer istället att köra det bästa WW2:ETO-spelet:

World War II: European Theater of Operations 2ed

Vi är tre spelare så det finns plats för ytterligare en så hojta i tråden eller sänd mig ett mess om du är intresserad.
"Randomization is too important to be left to chance"

Folket

Är det något spel som det finns öppningar på?

OCS spelar man ofta men det är bra så jag är på. Älskar Burma scenariot. Men jag tror inte det kan spelas effektivt på mer än 4 spelare (fyra är lagom då folk har roliga saker att göra). Fast det är nog bra att ha en spelare som spelat Burma tidigare på vardera lag då det lätt kan bli väldigt ensidigt om man inte ser japanernas möjligheter och möjligheterna att hantera dem.

ETO eller Overlord kan också vara spännande.

Hur som helst så fann jag det lite oklart om det fanns folk som letade efter spelare.

aegneus

Ett spel som inte blir av är Barbarossa: Kiev to Rostov - jag och Hasse  kommer inte kunna tillbringa helgen på konvent...

Elände. Det blir till att vänta på nästa Galore.   :(

tinG

ETO here I come!
Jag sätter upp min stab på torsdag eftermiddag.  :up:

ps. Om någon har ett ex ETO/PTO över går det att kränga till mig, ev. byte... PM:a om det finns intresse
Never interrupt your enemy when he is making a mistake.
-- Napoleon Bonaparte

BernadotteOnline

Någon som kör upp till LinCon från Skåne???

Jag några spel som skall levereras.

Scipio

Citat från: "tinG"ETO here I come!
Jag sätter upp min stab på torsdag eftermiddag.  :up:

ps. Om någon har ett ex ETO/PTO över går det att kränga till mig, ev. byte... PM:a om det finns intresse
På västfronten goda nyheter.  :up:
"Randomization is too important to be left to chance"

Rydfalk

Kom ihåg att vi fått en ny sal tilldelad oss, sal S22- lite mer mitt inne i smeten. Mindre trafik och lite längre till grillen men närmare Colosseum och butikerna - vi får se hur det känns.

Vi kommer inte att ha samma oändliga tillgång till plexi i Krigsspelsrummet som tidigare år så ni som kan packa med er egna flak gör gärna det - i senaste laget, jag vet men ändå.

Finns intresse kan vi ordna lite hämtkäk någon av dagarna. LinCon-burgare i alla ära men det är ett långt LinCon i år och det kommer att rinna hamburgerfett och dressing ur våra öron framåt söndag...

/Mikael
"Hoppas det regnar i sommar!"

pelle

Har ni kommit igång nu? Vad spelas?

Rydfalk

Jo för tusan. Det var bra tryck idag! Som mest var det 18 spelare som körde ETO, Baltic Gap, Successors och Wings of War. Har faktiskt antytt att vi kan behöva ett större rum nästa år - ljudnivån var tung ibland.

Annars har det körts lite Victory Points: Waterloo, Manoeuvre, Twilight Struggle, Hearts and Minds... som sagt, bra tryck!

/Mikael
"Hoppas det regnar i sommar!"