Forumnyheter:

SMF - Just uppdaterat!

BigBayCon 8-10 Juli - Storvik

Startat av Zac, 28 mars 2011 kl. 11:55:06

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 Gäst tittar på detta ämne.

Zac

8-10e juli hålls åter BigBayConi Hedängskolan, Storvik. Vi uppskattar gärna att man kommer med diverse krigsspel för att locka folk till hobbyn!
Det som kommer finnas där förutom det sedvanliga GW turneringarna är bland annat Sten-Sax-Påse turnering och Flames of War, i 6mm, Normandie kampanj & möjlighet till att spela Challenger 2000.

Nyheter blir:

Ambush Alley som jag själv kommer hålla i för test och scenario spel. Då kommer tre spelplaner för ändamålet, en föreställande afghanska bergsområden, en Green-Zone samt en ren stadsbana, med lösa byggnader för att bygga om hur det nu än passar. Tillgängliga arméer kommer vara Talibaner, US och Svenska ISAF styrkor, där det fiktiva svenska styrkorna även dragit med en 122a. AA & Force on Force spelen bygger på mycket interaktion från båda spelarna där man mer eller mindre ständigt utför "bakhåll" på varandra som för figurerna och spelet framåt in reaktions baserad strid, kan man säga. Helt klart underhållande, fungerar både med miniatyrer eller papp/plats brickor om man föredrar det. En demo version av spelet finns på deras hemsida, annars kommer regelböckerna ut på Bokus nu i vår.

Bilder på vår Afghanska terräng under bygge:

Soldf - Soldier in the Field/Soldaten i Fält - egenbryggt 6mm figurspel som täcker i främsta hand slutet av kalla kriget  tills nu, men kan breddas ner till andra världskriget i teorin. SoldF (Som är nuvarande namnet) är egenutvecklat men inspirerat av alla de spel man prövat genom tiden. Vi är en mindre grupp personer som arbetar med spelet och har hållit på med liknande projekt i tio år så jag vågar utlova ett rätt så "användar" vänligt demospel. Vi kommer hålla några omgångar av ett 8 spelar scenario samt mindre övningsspel. Skalan går ner till grupp upp till främst kompani men även battalions nivå. Mer om SoldF återkommer jag med.

Välkomna!

Elias Nordling

Får erkänna att jag inte kunde komma på var Storvik var någonstans, så jag googlade.

Av detta lärde jag mig, förutom var det ligger, att Storvik har haft två kända personer som bägge hette Edvard Persson ,och ingen av dem var Edvard Persson.
"Your value to me as a tester is your vandal instinct at breaking games!"

BigPapaBear

Storvik ligger i en del av landet som jag inte ens visste existerade. Terra incognita.
En mycket bitter liten man.

Zac

Norr om dalälven  :wink:
Mellan Falun och Gävle, gansak precis. hade det inte varit för järnvägsknutpunkten hade det inte varit mycket.

Andreas Lundin

Nåja. Mycket gammal kulturbygd. Kolla in ortnamnen i närheten: Torsåker, Kungsgården, Åshammar, Lund... flear av dem säkert över 1000 år gamla. Ibland halvannan gång mer.
Funderar mest på (spelar mindre): Europa Universalis. Thunderbolt (deluxe). Hubris.

BigPapaBear

Hur som helst verkar det grymt trevligt. Men jag kommer inte att kunna närvara.

Hoppas på bilder!
En mycket bitter liten man.

Elias Nordling

Namn som signalerar att här tillbeds fortfarande urgamla gudar med ockulta ritualer...

Flåt, kunde inte låta bli. Har precis spelat klart det Lovecraftinspirerade textäventyret Anchorhead.
"Your value to me as a tester is your vandal instinct at breaking games!"

Zac

Mellan Torsåker och Storvik fanns det en galgbacke som där hängts mest mest häxor i Sverige tyckte jag de sa på något program, häxornas tid. Sen är orten Lem ganska kult, precis över sjön. Fornlämningar i Näs, som ska ha varit en för Norrland betydande hamn för en tusen år sen. Mellan Kungsgården och Storvik ska även det nordligaste slaget Dansken ha deltagit i skett, på den platta åkermarken utanför Mom, där platserna bland annats döpt; Syltbäcken, där dansken syltades, Spjutmuren, där det kan tänkas ha stält upp, samt flyckbacka, där de flydde. I kungsgården finns även Gustav Vasa stenen där han försökt samla ihop folk från Ofvansjö. Frågan är vad som är myten och icke. Kulturort - Såklart!

Hoppas nån dyker upp, vi brukar hare kul!