Forumnyheter:

SMF - Just uppdaterat!

Uppdatera senaste nytt

Startat av Delirium, 16 april 2011 kl. 10:20:36

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 Gäst tittar på detta ämne.

Delirium

Jag föreslår att ni skriver något nytt under rubriken Senaste Nytt på sitens förstasida, bara för att det ska se mer aktivt ut, även om de flesta av oss vana användare går direkt in på forumet.

För de som kommer som nya får man ett lite felaktigt intryck när Senaste Nytt är snart två år gammal. Vi är ju trots allt ganska aktiva här.

En liten detalj, men i dessa dagar är ju första intrycket tydligen jäkligt viktigt.  8)
1914

Fredrik H

#1
En bra poäng. Jag kan bara hålla med.  :up:

Holmgren

#2
Citat från: "Delirium"En liten detalj, men i dessa dagar är ju första intrycket tydligen jäkligt viktigt.  8)
Du har helt rätt! Jag har därför, i vanlig ordning, underrättat Tobias om att något behöver göras.
Det var inte bättre förr, det är nu det är sämre!

Delirium

#3
Utmärkt att det är åtgärdat! Appearance is everything!
1914

Mat-Göt

#4
Det vore coolt med AAR:er som följde något slags standardformat. Så att man t.ex. kunde jämföra olika partier av samma spel. En idé, alltså.

Strv102r

#5
Citat från: "Mat-Göt"Det vore coolt med AAR:er som följde något slags standardformat. Så att man t.ex. kunde jämföra olika partier av samma spel. En idé, alltså.

Förstår tanken, men jag varierar ju också format beroende på spel och annat. Om en enda har svårt att hålla sig till ett visst format blir det nog inte enklare med flera olika "författare".

Men om vi skulle enas att försöka så föreslår jag, föga förvånande, att vi lånar formatet och agendan från en staborientering och skruvar på den så att den passar oss.
Ola Palmquist. Spelar nu:   GMT Roads to Leningrad, därefter GMTs Army Group Center, SPIs Panzergruppe Guderian, S&T Smolensk,  Som sidoprojekt, lite till och från, AHs Squadleaderserie.