Forumnyheter:

SMF - Just uppdaterat!

Fire in the Sky

Startat av Yngve, 2 september 2005 kl. 14:31:42

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 Gäst tittar på detta ämne.

Yngve

Fire in the Sky: The Great Pacific War levererades till mig via UPS och UGG idag.

550 kr inkl porto och tysk moms. Kanske hade varit billigare direkt från MMP men det är inte säkert.

Skall vara otroligt enkelt men ändå inte simpelt. Eftersom jag är väldigt förtjust i Victory in the Pacific så borde det kanske passa mig.  :oops:

Hem och prova!  :D

Elias Nordling

Mitt kostade 338 kronor direkt från MMP. Skillnaden är förstås att jag inte fått mitt än...
"Your value to me as a tester is your vandal instinct at breaking games!"

Rydfalk

Ja! Spela, spela! Det såg cool ut, hur lång tid ska ett parti ta?
/Mikael
"Hoppas det regnar i sommar!"

Yngve

5-6 timmar för kampanjen, står det. Jag antar att det är när man kan reglerna och inser vilka konsekvenser de olika alternativdragen får.

Smakar lite grann som Pacific War Ultralight. Varje spelomgång har man 3 förflyttningsfaser, 1 "deployment" (som är från vänlig bas till vänlig bas), 1 "operational move" som måste sluta på en fientlig bas, och sist en "deployment" igen.

Deployment kostar "transport points" som man alltid har för lite av. Op Move kostar olja för flottenheter och transportpoäng för mark/flyg (skeppning alltså). Mellan Op Move och 2:a deployment är det strid. Detta med transportpoäng och olja påminner lite grann om Pacific Wars "activation".

/Y

Elimää

Är gärna med och testar !!!
blupp eller bly?

V2 diorama group, Sweden
Micro][/url]

Rydfalk

Kampanjen rullar nog på fredag så min lördag-söndag är "ledig"... kvällstid alltså.

/Mikael

Yngve

Citat från: "Rydfalk"Kampanjen rullar nog på fredag så min lördag-söndag är "ledig"... kvällstid alltså.

/Mikael

Om ni inte kampanjar på söndag så passar den kvällen för mig.

///Y

Hellstone

Citat från: "Yngve"SNIP
Op Move kostar olja för flottenheter.....SNIP
/Y

dvs, enbart för japanen. Jänken flyttar fartyg "gratis"

Rydfalk

Citat från: "Yngve"Om ni inte kampanjar på söndag så passar den kvällen för mig.

///Y

Söndag är säkert ok för mig. Ska jag bjuda på middag?

/Mikael

Yngve

Citat från: "Rydfalk"Söndag är säkert ok för mig. Ska jag bjuda på middag?

/Mikael

Gärna middag, men "bjuda" vet jag inte. Runt 17-18 kan jag komma över, efter att ponnytävlingarna är överstökade och undanstädade. SKall Elimää komma?

Elimää

Jag vill gärna hänga med i alla fall om det fungerar, verkar som ett intressant spel, om plats finnes...
blupp eller bly?

V2 diorama group, Sweden
Micro][/url]

Rydfalk

Citat från: "Elimää"Jag vill gärna hänga med i alla fall om det fungerar, verkar som ett intressant spel, om plats finnes...

Sure  :up:

Ju fler desto bättre... hm, kanske inte... men tre får plats runt bordet :)

Det blir vischan oberoende av hos mig eller yngve.  Inga allergier mot hund, katt, damm...barn?

Denna gång blir det öster om staden, om du mailar mig innan söndag så skickar jag en karta. Vet inte om Yngve annars kan plocka upp dig i Skäggetorp?

mailto:mikael_rydfalk@hotmail.com">mikael_rydfalk@hotmail.com

/Mikael

Yngve

Citat från: "Rydfalk"Vet inte om Yngve annars kan plocka upp dig i Skäggetorp?

/Mikael

Det fixar jag

Elimää

Det fungerar bra, inga allergier som stör :)

Yngve skickade ett pm om telefonnummer som jag nås på, skulle vara jättekul att få lite skjuts:)
blupp eller bly?

V2 diorama group, Sweden
Micro][/url]

Rydfalk

Fire in the Sky var ett toppenspel :up:

Jag, Yngve och Jonas tog ett parti nu ikväll och det hade en imponerande mekanik - väldigt "speligt" spel...om nu ens jag förstår vad jag menar  :D

Litet minus för kartan som kunde varit lite elegantare och enklare.

Stort plus för att Yngve misslyckades med Singapore och förnöjde kvällen för de allierade  :up:

/Mikael