Forumnyheter:

SMF - Just uppdaterat!

Fire in the Sky

Startat av Yngve, 2 september 2005 kl. 14:31:42

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 Gäst tittar på detta ämne.

Yngve

Citat från: "Rydfalk"Stort plus för att Yngve misslyckades med Singapore och förnöjde kvällen för de allierade  :up:

/Mikael

Note to self: Kom ihåg att skeppa fram en reaktionsstyrka som kan förhindra förstärkningar att nå Singapore...  :evil:

Elimää

Den mystiska reactionforcen som försvarade wake var trevligt för de allierade, men kändes lite väl random.  Ett trevligt spel var det helt enkelt, gillade sequence of play och de olika förflyttningsfaserna i ens tur och det logistiska i det hela med förflyttning och oljepoäng. Att flyget var det enda som hade SOC och att alla sjöstrider sker i hamn kommer säkert folk att skjuta rygg för, men mekaniken tyckte jag ändå tilltalade mig. enkla regler å svårt att träffa om du inte strategiska övertag kändes rätt och marktrupper var svåra att ha ihjäl.

Det enda dåliga var kartan och blupparna som var mer snygga än funktionella i många fall.

Sedan hur snabbt man spelar sönder spelet ska jag låta vara osagt, eftersom av tre timmars spel kan jag inte uttala mig om det, i detta fall...

Drömmen om en jättestor spelplan där man behöver en liten raka för att flytta sina bluppar vart inte heller uppfyllt :)

Tack för den goda maten, trevliga sällskapet/hund/hus samt liftningen till och från Linköping, en trevlig kväll som vi får ta nån gång igen snart :)
blupp eller bly?

V2 diorama group, Sweden
Micro][/url]

Rydfalk

Citat från: "Elimää"Den mystiska reactionforcen som försvarade wake var trevligt för de allierade, men kändes lite väl random.
Nej men det är bra att det finns ett litet slumpmoment i inledningen. Den kunde ha inverkat på någon annan japansk landstigning.
Citat från: "Elimää"Sedan hur snabbt man spelar sönder spelet ska jag låta vara osagt, eftersom av tre timmars spel kan jag inte uttala mig om det, i detta fall...:)
Det lät som om spelet var populärt i japan just därför att det höll får många spelomgångar. Just de amerikanska raktionsstyrkan med hangarfartyg som du nämner ovan ger lite variation åt partierna.

Citat från: "Elimää"Tack för den goda maten, trevliga sällskapet/hund/hus samt liftningen till och från Linköping, en trevlig kväll som vi får ta nån gång igen snart :)
Kan väl alltid lösas :)
/Mikael
"Hoppas det regnar i sommar!"

Holmgren

*BUMP*

Fire in the Sky finns ju med på MMPs helgrea. Vad tycker ni nu när det har gått lite tid - håller spelet?
Det var inte bättre förr, det är nu det är sämre!

Jezjov

Jag kunde inte låta bli att köpa. Kartongen är så tjusig.  :oops:

Holmgren

Citat från: "Jezjov"Jag kunde inte låta bli att köpa. Kartongen är så tjusig.  :oops:

Ett skäl så gott som något - Kartongen är mycket tjusig! Ren och enkel. Samma argument kan också användas om Red Star Rising och A Victory Lost, men det är väl ett ämne för en annan tråd.

Det var inte bättre förr, det är nu det är sämre!

Yngve

Ja, Fire in the Sky håller, för mig i alla fall.

Osså har jag A Victory Lost på preorder, men den rör sig inte fort på listan så jag vet inte om/när den kommer.

Red Star Rising hamnade i en annan prisklass, så där har jag inte bestämt mig än. Men lådan är snygg!