Forumnyheter:

SMF - Just uppdaterat!

avatar_sfclinken

Speltips någon?

Startat av sfclinken, 16 maj 2011 kl. 18:14:46

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 Gäst tittar på detta ämne.

sfclinken

Min minsta grabb älskar att spela Drakborgen. Visserligen gör jag det med för att det är nostalgi och för att grabben tycker det är kul.

MEN det hade varit kul att kunna variera sig!

Finns det något annat spel i liknande genre? Mycket kort, drakar, riddare, orcher, tärningar....och allt annat som är kul. (Talisman har vi men det är lite på gränsen med för mycket text på korten).

Helst ska det vara på svenska, om det inte är det så ska korten vara självförklarande med bild. Annat tema som skulle kunna funka är pirat/sjörövare.

Hilfe bitte!
GMY Peter

"Though I fly through the Valley of the Shadow of Death, I will fear no Evil for I am at 80 000 feet and climbing...  www.sleddriver.com "

BigPapaBear

#1
Måste det vara bra? Annars är Drakar och Demoner - brädspelet en kandidat.

Andreas Lundin

#2
Vill du ta in honom på the dark side of krigsspelande torde nog Battlelore funka...
Funderar mest på (spelar mindre): Europa Universalis. Warhammer 40000. GBoH

BigPapaBear

#3
Castle Panic är en favorit hos våra små.

pelle

#4
Citat från: "sfclinken"Annat tema som skulle kunna funka är pirat/sjörövare.

Sjörövarön är väl en klassiker? Hexagonkarta och pirater som skjuter på varandra, så det är kanske en inkörsport till riktiga spel också?

Med reservation för att jag har spelat det en gång och då var så liten att jag inte minns något annat än att jag tyckte det var roligt (men vad säger det, egentligen?). Köpte ett exemplar på loppis för några år sedan, men har inte tittat närmre på det.

pelle

#5
Citat från: "sfclinken"riddare, orcher, tärningar....och allt annat som är kul.

Slaget om Blodsgläntan :)

Elias Nordling

#6
Vi spelade Sjörövarön på Galore 2010 och hade riktigt kul!
"Your value to me as a tester is your vandal instinct at breaking games!"

BigPapaBear

#7
Citat från: "Elias Nordling"Vi spelade Sjörövarön på Galore 2010 och hade riktigt kul!

Visst var man enligt reglerna tvungen att faktiskt säga "pang!" när man sköt på någon? Vill dessutom minnas att det fanns en karaktär som hette Tjopang eller liknande...

sfclinken

#8
Sjörövarön har vi faktiskt och det är med lite husregler ett fantastiskt kul spel. Drakar & Demoner har jag tittat på och det SER både snyggt och kul ut men kritiken är ju minst sagt svidande.

Castle Panic ska jag titta närmare på helt klart!
GMY Peter

"Though I fly through the Valley of the Shadow of Death, I will fear no Evil for I am at 80 000 feet and climbing...  www.sleddriver.com "

Elias Nordling

#9
Björn: Korrekt på bägge punkter.
"Your value to me as a tester is your vandal instinct at breaking games!"

BigPapaBear

#10
Citat från: "Elias Nordling"Björn: Korrekt på bägge punkter.

Kul med lite djuplodande rollspel.  :D