Forumnyheter:

SMF - Just uppdaterat!

Borås Spelkonvent, 3-6 november

Startat av Scipio, 6 september 2005 kl. 15:02:51

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 Gäst tittar på detta ämne.

Scipio

Krigsspel.se kommer att arrangera ett krigsspelsrum även på BSK (BorCon).    :up:

Jag och Johan kommer att dyka upp från Skövde och spela oss igenom konventet.

Jag har själv en lång lista med spel som jag är mycket sugen på spela.
Vilka fler härifrån överväger att dyka upp?

Var där eller var fyrkantig!
"Randomization is too important to be left to chance"

A F

Citat från: "Scipio"Var där eller var fyrkantig!

Totalkool slogan. "Bli där eller var rutig." Kan tänka mig att åter igen ta in spel till de som är intresserade även om jag själv kommer att sitta fastkedjad vid min lilla butik den helgen. (I fyra dar. Med Dina Topic! Kan det bli bättre?)

Delirium

Jag kommer att vara där, men spela 40k åtminstone de första omgångarna. Den tid jag inte spelar matcher kommer jag att hänga i krigsspelsrummet en hel del.
Imperial Elegy
1914 Twilight in the East
Space Empires

Elimää

Jag kommer nog tyvärr inte att dyka upp. Kul att det blir ett krigspelsrum dock !!! Bra jobbat.

Om jag mot förmodan åker ner är det nog för att göra reklam för Arnhemprojektet...
blupp eller bly?

V2 diorama group, Sweden
Micro][/url]

Tommy Röhs

Citat från: "Scipio"Jag har själv en lång lista med spel som jag är mycket sugen på spela. Vilka fler härifrån överväger att dyka upp?

Jag funderar på att dyka upp.
Vore kul att få prova på att spela ETOs storebror, AETO.

tobias

Jag har lovat BSK att chefa deras reception i år, men kan förhoppningsvis peta in något kortare spel.
/Tobias
Anpassa - Improvisera - Kringgå

A F

Citat från: "tobias"Jag har lovat BSK att chefa deras reception i år

Har Brain, eller vad han heter, lagt av?

tobias

Det är Clifford som har kört receptionen och han vill ha en paus.
/Tobias

A F

Citat från: "tobias"Det är Clifford som har kört receptionen och han vill ha en paus.

Och du råkar bara inte ha nått vettigare för dig?

tobias

Jag har arbetat åt Clifford i receptionen i 2-3 år och har kört receptionen på GothCon innan jag blev chef för konventet istället. Var ett tag sedan jag jobbade i någon konventsreception så jag tackade ja.
/Tobias

Ölme

Jag kommer vara där, men ser mig heller inte riktigt som krigsspelare, utan möjligen wannabe.

A F

Citat från: "Ölme"Jag kommer vara där, men ser mig heller inte riktigt som krigsspelare, utan möjligen wannabe.

Kan du utveckla det där lite. Själv är jag nämligen inte heller så säker på min kulturella identitet.

Brain

Citat från: "Anders Fager"Har Brain, eller vad han heter, lagt av?

Har inte lagt av men jag håller mig i bakgrunden. Måste ju lära upp en ny generation.  :P

Skall väl hålla mig i närheten av Krigsspelsrummet med lite ASL SK och lite annat ASL-spelande.
Tomas Davidsson
Borås

tomas.davidsson@armagedon.se

Ölme

Citat från: "Anders Fager"
Citat från: "Ölme"Jag kommer vara där, men ser mig heller inte riktigt som krigsspelare, utan möjligen wannabe.

Kan du utveckla det där lite. Själv är jag nämligen inte heller så säker på min kulturella identitet.
Jag har lust att spela krigsspel, men har inget själv. Det är av två anledningar - dels har jag inte börjat köpa spel förrän i år och dels är det svårt att hitta folk som vill spela den typen av spel.

Jag kommer dock gå in försiktigt i det och köpa lite så jag kan lira med de få intresserade som finns (hade tänkt ASL starter kit 1 och något enklare Block Game).

Tommy Röhs

War In Europe (fast man får nog inte tillgång till de 10+ m3 som behövs för spelplanen)

The Longest Day

Empire of The Sun

Krieg!

Nån som har några andra ideer på vad man kan spela på konventet?