Forumnyheter:

SMF - Just uppdaterat!

Behöver världen ett till strategiskt 2vk-spel?

Startat av Andreas Lundin, 25 juli 2011 kl. 15:21:59

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 Gäst tittar på detta ämne.

Andreas Lundin

Det kan du hoppa upp och sätta dig på att den behöver! Vad tror ni om Compass game's senaste?

Funderar mest på (spelar mindre): Europa Universalis. Mud & Blood. 1914: Twilight in the East

Elias Nordling

GMT har två till på p500: The Supreme Commander och Unconditional Surrender.
"Your value to me as a tester is your vandal instinct at breaking games!"

Andreas Lundin

Compass games påstår att detta är åt det mer avancerade slaget. Efter debaklen WWII: Barbarossa to Berlin och Europe Engulfed, börjar jag tvivla på GMT's förmåga att göra (för mig) attraktiva ETO-spel.
Funderar mest på (spelar mindre): Europa Universalis. Mud & Blood. 1914: Twilight in the East

Fredrik H

Håller helt med om att ett ETO-spel (eller flera) behövs. Ett som passar mig precis, komplicerat på rätt ställen etc, allt helt godtyckligt baserat på hur jag tycker att det "känns".  :P
Jag hoppas att något av de tre nämnda kan uppfylla mina outtryckta förväntningar. ETO är helt enkelt en otroligt intressant spelsituation och jag kommer att följa alla spel som menar sig vilja skildra den. Det finns några svåra avvägningar;
Tidsskalan, Frankrike, produktion (force pool etc), strategisk krigföring etc. Nu blir jag ju sugen...

:ultra:

Snowfox

Det låter som ett spel att hålla ögonen på. Compass Games har lyckats ge ut ett antal bra titlar nu så deras produktionsprocess verkar hålla hyfsad kvalitet.

Till det kan vi lägga nya versionen av Totaler Krieg som väl lär dyka upp i spelaffärerna snart så fort Decision har skickat ut till sina pledgekunder. Det våras för den som vill styra nationers öden?
Jag drar min Colt Peacemaker snabbare än min skugga men sitter i timmar och förundras över hur opraktisk regelboken till Panzer är.

Elias Nordling

> Efter debaklen WWII: Barbarossa to Berlin och Europe Engulfed, börjar jag tvivla på GMT's förmåga att göra (för mig) attraktiva ETO-spel.

Det känns lite missriktat att fokusera på spelföretagen, när det oftast inte ens är samma människor som står för produktionen. I bästa fall står spelföretaget för en konsekvent "look and feel" och oftast inte ens det. Om du t ex inte tycker om Barbarossa to Berlin borde det vara Ted Raicers spel du håller dig undan från, inte GMTs. Ted Raicer har gjort flera spel Även Åt Compass Games.
"Your value to me as a tester is your vandal instinct at breaking games!"

BigPapaBear

Academy Games har "Europe Engulfed"-dödaren Sturm Europa! på g också.
En mycket bitter liten man.

BigPapaBear

ETO-spel är för övrigt det porrigaste som finns i krigsspelsväg. Tyvärr finns det inte allt för många att få tag på i dagsläget. Kul att det är en liten våg på väg.

Andreas Lundin

Nya bilder uppe på compassgames.com:

Bla denna:

Fredrik H

Traditionalisten i mig föredrar nog en annan layout på brickorna... Förhoppningsvis vänjer man sig. Kul att dom är på gång dock.

Snowfox

Det där ser ut som ett anfall av "måste vara annorlunda" för principens skull snarare än ett utslag av genialisk förbättring av etablerad praxis. Nåja, siffrorna är det som man noterar vid en hastig överblick vilket är det viktiga när man spelar.
Jag drar min Colt Peacemaker snabbare än min skugga men sitter i timmar och förundras över hur opraktisk regelboken till Panzer är.

jonjac

Citat från: "Fredrik Hornegård"Traditionalisten i mig föredrar nog en annan layout på brickorna... Förhoppningsvis vänjer man sig. Kul att dom är på gång dock.
Jag saknar vägar utmarkerade på kartan...

BigPapaBear

Citat från: "jonjac"Jag saknar vägar utmarkerade på kartan...

På den här skalan skulle det vara märkligt om vägarna syntes.