Forumnyheter:

SMF - Just uppdaterat!

Neutrality Act i WiF/DoD

Startat av Adamius, 24 augusti 2011 kl. 08:16:12

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 Gäst tittar på detta ämne.

Adamius

Nu till helgen drar vi igång med World in Flames, och vi kommer att köra Days of Decision också. Jag kommer att spela USA, och jag tänkte försöka få igenom en ratificering av neutralitetsakten så tidigt som möjligt för att höja min politiska effektivitet. Priset för detta är dock att mina inträdesvärden för själva kriget saktas in kännbart.

Är det någon här som har spelat med Days of Decision? Är det en dålig idé att göra så? Min plan var att försöka höja min politiska effektivitet för att få till så mycket allianser och resurser som möjligt innan själva kriget börjar, men tror ni det kommer bli alltför segt för mig att börja slåss?

Alternativet är förstås att göra det omvända, dvs att lägga ett veto på akten vilket kommer att sänka min effektivitet (och således minska mina möjligheter att delta politiskt) men å andra sidan få in mig i kriget snabbare.

Några tips från erfarna spelare?
Vis tecum!

Andreas Lundin

Jag har spelat med Days of Decision två ggr. Aldrig som amerikan dock (bara som ryss faktiskt). Jag tycker det verkar vara trist som fan i början, men sedan, när det brakar loss så brakar det loss rejält.

Jag har dock ingen aning om vilket som är bäst alternativ för jänkarna.

Förmodligen beror det lite på hur spelet i övrig utvecklas... Jag skulle dock satsa på att få så mycket politiskt manöverutrymme som möjligt för att döva tristessen.
Funderar mest på (spelar mindre): Europa Universalis. Mud & Blood. 1914: Twilight in the East

Adamius

Ja, det var väl ungefär så jag resonerade, jag också.
Vis tecum!

Vvornth

Att spela med DoD första gången man lirar WiF kan nog vara en smula övermäktigt.
Reporter: "What do you feel when you kill an insurgent?"
Operator: "Recoil"

Now Playing: Ftf - World In Flames, pbem - Here I Stand, Age of Renaissance

engelsmanen

you yanks need to get into the War as fast as possible, before it's all over :-)

Adamius

Citat från: "Vvornth"Att spela med DoD första gången man lirar WiF kan nog vara en smula övermäktigt.
Meh. Man går ut hårt och sedan ökar man. :)
Vis tecum!