Forumnyheter:

SMF - Just uppdaterat!

T

National Security Decision Making Game (NSDMG)

Startat av Tommy Röhs, 24 september 2011 kl. 13:08:03

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 Gäst tittar på detta ämne.

Tommy Röhs

Svårt att säga om detta är ett rollspel eller krigsspel, hur som helst är det riktigt häftigt att deltaga.

Det blev det enda jag gjorde på mitt besök på Origins i somras
http://nsdmg.org

Jag blev kanske inspirerad av NSDMG och har påbörjat göra något liknade. Mitt scenario är Sverige före och under andra världskriget.
Om det är någon som känner sig motiverad att hjälpa till så skicka email till: mailto:tommy.rohs@gmail.com">tommy.rohs@gmail.com

Det stora jobbet som behöver göras är att skriva bakgrundsmatrial till spelet, en beskrivning av hur världen ser ut 1936/1937.

Vvornth

Det känns lite som ett spel som ej enkelt kan genrebeskrivas, ungefär som Kellys Hjältar som hamnar någonstans mellan rollspel/figurspel/taktisk simulation.

Ser definitivt intressant ut, killarna som driver det är ju onekligen insatta!
Reporter: "What do you feel when you kill an insurgent?"
Operator: "Recoil"

Now Playing: Ftf - World In Flames, pbem - Here I Stand, Age of Renaissance

Tommy Röhs

Någon som vet var man kan hitta kartor över Norden från 30-talet?

Scipio

"Randomization is too important to be left to chance"

Andreas Lundin

:P
Funderar mest på (spelar mindre): Europa Universalis. Mud & Blood. 1914: Twilight in the East

Snowfox

Strålande, en karta som visar hela Sverige, inklusive den östra rikshalvan.  :up:
Jag drar min Colt Peacemaker snabbare än min skugga men sitter i timmar och förundras över hur opraktisk regelboken till Panzer är.

Tommy Röhs

totalt oanvändbar

jerry

Digitala kartbiblioteket hos METRIA kanske ?

Har fått lite inloggningsuppgifter av min bibliotekarie men kan ännu bara kolla på sverige, har dock inte heller kollat , men jag antar att hela norden kan fås fram.
Nu spelas third World war (gamla utgåvan)samt red barricades i vår lokal, förbereder tvåmanna wif