Forumnyheter:

SMF - Just uppdaterat!

Postmongo

Startat av Elias Nordling, 29 september 2011 kl. 23:25:23

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 Gäst tittar på detta ämne.

Scipio

Citat från: "Elias Nordling"Jag gicn till mitt vanliga uthämtningsställe för att hämta ut andra paket och för säkerhets skull kolla om paketet som skulle hämtas ut i Bromma hade kommit dit.

-Nej det här har vi inte. Bromma står det, varför har du fått det dit?

-Fråga Posten.

-Jag kan beställa hit det i stället, jag ringer med en gång!

Det finns hopp för systemet ändå!
Jaså har du fått paketet i handen ännu...?  :insecure:

Man ska inte ropa hej förrän man har slagit i bäckenet...särskilt när det gäller posten.
"Randomization is too important to be left to chance"

Elias Nordling

Själklart! Jag var bara glad över att någon på utlämningsställetberbjöd sig att hjälpa till, och att någon på Posten (hej Alexandra sade han när han ringde så denna någon  heter förmodligen så) sade att det ska gå att ordna.
"Your value to me as a tester is your vandal instinct at breaking games!"

Elias Nordling

Sagan om Postmongo fortsätter. Går till mitt uthämtningsställe.

- Men vafan, jag ringde ju i fredags, har det inte kommit! (äldre herre med jugoslavisk brytning)
- OK, jag hade nog inte väntat...
-Jag ska ringa och skälla ut dem! (tar upp telefonen...)

Känns bra att ha någon som vet vem det är som förtjänar en utskällning i alla fall.

Elias Nordling

Sagan om Postmongo:

I dag kliver jag in till mitt postombud med mitt slitna paketavi.

Arga Spelbutiksinnehavaren tittar misstroget på sin dataskärm.

-De har skickat den till utlandet! Hur många gånger har jag ringt dem, och så skickar de till utlandet!

Just nu står jag och lyssnar till underhållningen när han ringer och skäller på Posten igen.

Andreas Lundin

Posten i Stockholm måste ha oceaner mer inkompetens än de har här nere i Lund. Har aldrig råkat ut för något skumt (förutom när jag beställde från Avalanche Press, men det berodde ju inte på postens inkompetens...). Det kan ju inte ha med folktätheten - för den är ju likadan som Sthlm här nere i Malmö-Lund-Kph...
Funderar mest på (spelar mindre): Europa Universalis. Warhammer 40000. GBoH

Elias Nordling

Inte jag heller, förrän förra sommaren. De har väl slutat lära upp sommarvikarierna.

Jag gillade bäst den här biten (återigen med jugoslavisk brytning):

-Kunden står här framför mig! Han är två meter lång! Vad ska jag säga till honom!?!

Strv102r

Citat från: "Elias Nordling"Inte jag heller, förrän förra sommaren. De har väl slutat lära upp sommarvikarierna.

Jag gillade bäst den här biten (återigen med jugoslavisk brytning):

-Kunden står här framför mig! Han är två meter lång! Vad ska jag säga till honom!?!

:D  :D  :up:  :up:  :up:  :ultra:
Ola Palmquist. Spelar nu:   3W:s Blitzkrieg in the South , därefter Decision Games Drive on Dubno 41, därnäst AP:s Red Steel, SPIs Army Group South; Kiev & Rostov, Som sidoprojekt, lite till och från, AHs Squadleaderserie.

Andreas Lundin

:D
Funderar mest på (spelar mindre): Europa Universalis. Warhammer 40000. GBoH

Mode

Citat från: "Elias Nordling"... De har väl slutat lära upp sommarvikarierna.

Jag har goda erfarenheter av sommarvikarierna. Då kommer posten nämligen två timmar tidigare än i vanliga fall!    :up:
Känns som om du snart har manus till en hel veckas Dilbert. Kan man inte begära skadestånd eller liknande i ett så uppenbart fall av inkompetens? Eller också byta taktik och vänligt fråga om de skulle vilja hamna i Plus soptunna?
Wer mit Ungeheuern kämpft, mag zusehn, dass er nicht dabei zum Ungeheuer wird.

Elias Nordling

The continuing adventures of Postmongo:

Ringde till Postens kundtjänst för att göra en reklamation.

-Jag kan inte se någon anteckning om att ni har ringt och beställt paketet omdirigerat här.

-Nehej, men det har vi.

-Men då borde det synas i vårt system.

-Men du är med på att det var ni som gjorde fel från början när ni skickade paketet till Bromma?

-Jo i och för sig, men...

Hos Posten kan man tydligen kompensera att man gjort ett fel genom att skicka ett paket till fel ställe och ytterligare ett fel genom att returnera paketet genom att göra ett tredje fel och inte anteckna att någon ringt och klagat. Undra på att det inte fanns någon sådan notering!

Hursomhelst, för utrikespaket var det tydligen avsändaren som måste reklamera, till SIN post. Ni kan ju föreställa er chansen att få kompensation den vägen...

P-O Jönsson

Försöker lära mig Fighting Wings: Whistling Death
Mitt uppe i:Lbd Lutzen och CG II i Valor of the Guards

Elias Nordling

Sommartraditionen med postmongo fortsätter. Ett till paket som studsar, förmodligen för att Posten glömt dela ut paketslip. Det där med paketaviseringar är svåra grejer för sommarvikarierna. Fick två paket samma dag. Det ena hade kommit till fel utlämningsställe (visserligen i närheten så jag klagar inte där), den andra hade de glömt klistra på lappen om vilket utlämningsställe det kunde hämtas på.

Påminn mig att aldrig mer beställa spel i maj.