Forumnyheter:

SMF - Just uppdaterat!

Postmongo

Startat av Elias Nordling, 29 september 2011 kl. 23:25:23

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 Gäst tittar på detta ämne.

Doomfarer

Citat från: "Andreas Lundin"Fast hemkörning är mycket sämre än avisering...

Speciellt då hemkörning här i Sverige verkar innebära att paketet per automatik går i retur till avsändaren.
Paul H

Are you working dear
I hear from the other room
I lie and play on

Scipio

Blev precis krediterad ett inköp från Amazon UK som fått boken i retur med motviveringen från posten: "Shipping address is undeliverable" :shock:
En annan bok som jag beställde från Amazon UK i december är fortfarande spårlöst försvunnen.

Kan inte bara posten gå omkull och dö och ersättas av ett företag som inte är kundfientligt?
"Randomization is too important to be left to chance"

Snowfox

Jo, det är en hemsk utveckling, en gång i tiden så var det en fråga om ära i att alltid försöka leverar försändelsen, även om adressen var ofullständig.
Jag drar min Colt Peacemaker snabbare än min skugga men sitter i timmar och förundras över hur opraktisk regelboken till Panzer är.

Tommy Röhs

Beställde spel från Clash of Arms för ett år sedan.
Posten använder stäckkoder för att hålla koll på paket. Det gör även USPS.

Hjonen på mitt lokala utdelningsställe scannande in första bästa stäckkod de hittade på paketet och scannade då givetvis in stäckkoden som USPS använder.
Brevbäraren scannade in den den korrekta svenska postens kod.
Så på avin står den svenska koden men i systemet finns USPS koden.
Resultatet är att paketet "försvinner" ur systemet.

Utdelningsstället kan inte hitta paketet i systemet och eftersom utredning tar tid så returneras paketet eftersom ingen hämtat ut det.

BAH!
 :evil:

Scipio

Inkompetensförklarade och kundfientliga, DÖD ÅT POSTEN! :down:
"Randomization is too important to be left to chance"

Elias Nordling

Sträckkoder? Som i fågelsträck? DET skulle förklara ett och annat!

;-)
"Your value to me as a tester is your vandal instinct at breaking games!"

Snowfox

Det finns ett ord för sådan kommentarer Elias! Gå och ställ dig i hörnet!
Jag drar min Colt Peacemaker snabbare än min skugga men sitter i timmar och förundras över hur opraktisk regelboken till Panzer är.

Snowfox

Tommys beskrivning visar hur illa det går när vi överlåter åt tekniken att tänka åt oss.

Jag har ett näraliggande exempel. Då jag åker rätt mycket taxi så, och har gjort så i ca 20 år, så har jag sett vad som hänt sedan GPS-maskinerna blev var bils egendom. Många chafförer verkar bara ha en dimmig bild av hur gatunätet ser ut. De har lärt sig _en_ huvudväg in till respektive stadsdel och sen får GPSpilarna ta över, det känns rätt obehagligt att sitta i bilen när chaffören är upptagen med att titta på pilarna på skärmen istället för att ha rutten i skallen.

Elias Nordling

Jag hade inte gjort mig lustig över stavfelet om inte bilden av hur posten hakade på paketen kring benen på gäss kändes så träffande.

Elias Nordling

Postmongos senaste bedrift: Jag får en påminnelse om ett paket att hämta ut. Har visserligen inte fått den ursprungliga avin, menmen... uthämtningsstället är i andra änden av stan, lågt räknat 45 minuters restid enkel resa. Tid som en stressad småbarnspappa som jag inte har. Posten måste fatta mycket väl att de skickat till fel uthämtningsställe eftersom de vet var jag bor då avin är rätt adresserad.

Jag bedömer mina chanser att få paketet omdirigerat till rätt ställe som obefintliga, då a) uthämtningsställe och post är helt olika verksamheter som glatt kan skylla på varandra, och b) ingen som helst kontaktinformation till posten anges.

Nisse

Glöm inte, ditt intresse att få paketet är klart mycket större än deras att dela ut det.

Slutsatsen kommer att bli att du kommer vända ut och in på dig för att hämta paketet, posten/butiken bryr sig faktiskt inte om du hämtar det eller ej   :wink: [/quote]

P-O Jönsson

Postens nya devis "Sveriges viktigaste paket" verkar bara vara genomdrivet som slogan på sidan av deras lastbilar.
I förra veckan fick jag också en avi som angav att jag skulle hämta ett paket någon helt ananstans än där jag vanligtvis brukar hämta ut. När jag kom dit hade de inte paketet utan det låg på det vanliga stället. Huga!
Försöker lära mig Fighting Wings: Whistling Death
Mitt uppe i:Lbd Lutzen och CG II i Valor of the Guards

Elias Nordling

Det är faktiskt det jag är mest rädd för, att det är ett paket som finns på mitt vanliga ställe och jag ger mig av till Bromma i onödan. Börjar att kolla mitt vanliga ställe...

Elias Nordling

Jag gicn till mitt vanliga uthämtningsställe för att hämta ut andra paket och för säkerhets skull kolla om paketet som skulle hämtas ut i Bromma hade kommit dit.

-Nej det här har vi inte. Bromma står det, varför har du fått det dit?

-Fråga Posten.

-Jag kan beställa hit det i stället, jag ringer med en gång!

Det finns hopp för systemet ändå!

Strv102r

Citat från: "Elias Nordling"Jag gicn till mitt vanliga uthämtningsställe för att hämta ut andra paket och för säkerhets skull kolla om paketet som skulle hämtas ut i Bromma hade kommit dit.

-Nej det här har vi inte. Bromma står det, varför har du fått det dit?

-Fråga Posten.

-Jag kan beställa hit det i stället, jag ringer med en gång!

Det finns hopp för systemet ändå!

:up:
Ola Palmquist. Spelar nu:  GMTs Typhoon. Därefter SPIs Operation Typhoon, Revolution Games Red Typhoon, ATOs Circle of Fire; The Siege of Cholm, Legions Demyansk Shield, GMT Barbarossa; Crimea  och kanske Barbarossa, Army Group North.  Som sidoprojekt, lite till och från, AHs Squadleaderserie.