Forumnyheter:

SMF - Just uppdaterat!

Inget Friendly Fire i år?

Startat av Andreas Lundin, 14 mars 2012 kl. 11:24:13

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 Gäst tittar på detta ämne.

Rydfalk

Jag släppte FF för ett par år sedan, jag var mindre intresserad av att göra samma konvent igen och vi var väl inte riktigt överens om hur FF isåfall skulle utvecklas.

För Mattias och Pelle är det nog främst hus och allt fler barn som gör att det inte finns så mycket tid över till konvent numera...

Om ett behov finns så skulle vi kunna rulla ett FF, men det blir bra mycket mindre då det inte blir någon ASL-turnering. Har nog tillgång till lokalerna på Generalsgatan där FF varit två gånger tidigare.

/Mikael
"Hoppas det regnar i sommar!"

Delirium

Spontant borde det ju kunna bli en del besökare på FF även utan ASL. Vad gäller rent praktiskt i de gamla lokalerna? Sovning? Mat? Dans? Är Campus uteslutet? Relativt sett blir vi ju inte så många färre sett till lokalens storlek. :)
Imperial Elegy
1914 Twilight in the East
Space Empires

Rydfalk

Nej, Campus är egentligen inte uteslutet. Det är dock bekvämare som arrangör med Generalsgatan då det där finns kök och lokaler på samma plan - lite roligare att stå i kiosken då. Kan brassa en välkomstchili på plats och så.

Rent organisatoriskt slipper man också deala med Campushallen om duschar etc då det finns dusch och bastu i källaren. Tror också att vi kan lösa sovandet utan stora problem särskilt om vi bara är halva styrkan.

Det största problemet med Generalsgatan var att ASL-turneringen hade svårt att få plats. Om vi i år inte har den så tror jag att det är arrangörens första val.

/Mikael
"Hoppas det regnar i sommar!"