Forumnyheter:

SMF - Just uppdaterat!

Problem med spelbutiker

Startat av Scipio, 30 november 2011 kl. 12:04:13

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 Gäst tittar på detta ämne.

Scipio

Någon fler än jag som har fått problem med beställningar från UGG?

Väntar fortfarande på en laddning med spel som jag beställde av dom i juni.
Dom hävdar att dom skickade det i mitten av November men inget har dykt upp och trackingnummret för just det paketet har dom tydligen slarvat bort.

Jag försökte nyss via telefon få dom att avbeställa grejerna och kreditera mig pengarna då jag tyckte att dom inte har skött den här beställingen bra men då vart jag istället utskälld och dom vägrade och säger att jag ska få grejerna även om dom inte har allt kvar i butiken nu och inte har någon aning om när dom kommer att få in dom igen. Har aldrig varit med om något liknande och jag har köpt mycket och länge via diverse webbutiker och ebay...  :shock:

Värsta är ju att man är väl helt rättslös i det här läget? Dom har pengarna och i bästa fall kanske jag får några av grejerna någon gång i framtiden...?
"Randomization is too important to be left to chance"

Andreas Lundin

Nä, du är inte rättslös vad jag vet. Värre hade varit om butiken vore utanför EU. Det är bara att ångra köp och be att få pröjset tillbaka. Går inte det. Kontakta din konsumentrådgivare i kommunen så får du hjälp.
Funderar mest på (spelar mindre): Europa Universalis. Mud & Blood. 1914: Twilight in the East

Elias Nordling

Udo Grebe är en kolerisk känslomänniska. Paketet kommer nog att dyka upp hos UGG igen så småningom. Själv har jag ett paket från Noble Knight som aldrig dök upp, det kom tillbaka till säljaren med beskedet att mottagaren aldrig hämtat ut det. Det är förbannad lögn, och det är tämligen erkänt att Posten tappat kontrollen över sin posthantering och glömmer att skicka ut paketavier här i Stockholm. Men det är i princip omöjligt att få rätt mot dem. Nu är paketet inne på andra vändan, på min bekostnad, och har återigen inte dykt upp på snart två månader... Det känns rätt hopplöst.
"Your value to me as a tester is your vandal instinct at breaking games!"

Andreas Lundin

Det låter helt vansinnigt! Har aldrig haft problem här i Lund. Har köpt spel från USA sedan sent 90-tal. Fan jag skulle bli tokig om detta hände mig.
Funderar mest på (spelar mindre): Europa Universalis. Mud & Blood. 1914: Twilight in the East

Scipio

Citat från: "Andreas Lundin"Nä, du är inte rättslös vad jag vet. Värre hade varit om butiken vore utanför EU. Det är bara att ångra köp och be att få pröjset tillbaka. Går inte det. Kontakta din konsumentrådgivare i kommunen så får du hjälp.
Tack, bra tips!
Jag har kollat på vad EU-lagstiftingen säger om det och såvitt jag förstår så har man massor med rättigheter att avbeställa och långt längre rättigheter än så om det är en beställning via internet man har gjort.
Jag har skriftligt avbeställt grejerna och informerat om att jag har rätt enligt EU och kommer ta det vidare om han fortfarande vägrar.

Citat från: "Elias Nordling"Udo Grebe är en kolerisk känslomänniska.
Jo det var nog det värsta jag varit med om från en försäljare.
"Randomization is too important to be left to chance"

Andreas Lundin

Jag har Iofs haft problem med Avalanche Press, men vem har inte det?

Vvornth

Borde vi inte kunna ställa Fager till svars här? Han och Udo är väl nästintill släkt?
Reporter: "What do you feel when you kill an insurgent?"
Operator: "Recoil"

Now Playing: Ftf - World In Flames, pbem - Here I Stand, Age of Renaissance

Micke G

Citat från: "Vvornth"Borde vi inte kunna ställa Fager till svars här? Han och Udo är väl nästintill släkt?
:D

Tack för ett gott skratt :up: