Forumnyheter:

SMF - Just uppdaterat!

Guderians Blitzkrieg 2nd ed

Startat av BigPapaBear, 28 september 2005 kl. 16:33:31

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 Gäst tittar på detta ämne.

BigPapaBear

Hallå!

Är det någon som har provat den reviderade upplagan av GB och kan berätta lite om det? Ta gärna med ungefärlig speltid...

Det verkar ha fått bra betyg. Tips om var man kan få tag i det?
En mycket bitter liten man.

Scipio

Jorå, har det och spelat några av scenarierna.
Speltiden är lååång om man ska köra hela kampanjen och ett par timmar på dom minsta scenarierna.

Kolla in Jonas super AAR från den omgång som dom körde i våras för att bilda dig en uppfattning:
http://www.multing.se/guderian_1.htm

Det är väl OOP numera tror jag. Har för mig att jag panikköpte det när dom varnade om att den var på väg att ta slut..
Så eBay är väl nog ett tips i så fall.
"Randomization is too important to be left to chance"

tinG

Citat från: "Scipio"Kolla in Jonas super AAR från den omgång som dom körde i våras för att bilda dig en uppfattning:
http://www.multing.se/guderian_1.htm
Det är ett fantastiskt bra spel! MEN det tar otroligt lång tid att spela och man bara måste vara fler än två spelare.... Vi startade med tre ryssar och två tyskar men efter ca. två månader var vi bara två aktiva spelare kvar  :down:
Sen kom sommaren och ambitionerna att spela vidare fanns... men sommar är sommar och att motivera sig till att hålla läger tillsammans med en flygflotta bananflugor nere i en svettig källare i Majorna var svårt :)
När hösten började var det bara jag kvar... efter som STalin gått i exil till Värnamo.

TYSK SEGER (?!?!?!) Mycket tveksamt faktiskt... Ryssen var ordentligt pressad, Moskva hotat både från söder och från norr. Väderomslaget i början av november hade precis börjat få svåra konsekvenser för Wehrmachts underhållslinjer. Troligen skulle det bli en operationell paus på närmare 10 rundor. Under denna tid skulle Ryssarna hinna få ordning i leden igen...

Jag gjorde ett försök att 'rädda' vårat parti genom att knvertera det till ADC2 men PROGRAMHÄRKET kraschade ioch jag hade förstås inte sparat!

Kristian, när är det dags för omstart?? Jag har fattat det som att Dean Essig har minskat ner andeln överlevare i Breakoutregeln, vad tror du om det?  :wink:

/Jonas
Never interrupt your enemy when he is making a mistake.
-- Napoleon Bonaparte

BigPapaBear

Grym AAR!!!

Spelet ser oerhört maffigt ut, men är nog lite i största laget. Har begränsad spelyta.
En mycket bitter liten man.

tinG

Citat från: "BigPapaBear"Grym AAR!!!

Spelet ser oerhört maffigt ut, men är nog lite i största laget. Har begränsad spelyta.

Tack...
Never interrupt your enemy when he is making a mistake.
-- Napoleon Bonaparte

A F

Citat från: "Scipio"Det är ett fantastiskt bra spel!

Kan bara hålla med.