Forumnyheter:

SMF - Just uppdaterat!

Krigsspel Galore V

Startat av Delirium, 22 december 2011 kl. 17:03:27

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 Gäst tittar på detta ämne.

silversixx

Citat från: "Elias Nordling"Till skillnad från att visserligen ha biljetter till ett av de få tåg som gick över huvud taget, men som tog nästan nio timmar på sig att ta sig till Stockholm?
En bra bok, några sköna regler och man klarar sig så länge ingen börjar pissa ner toaletterna och tömma restaurangvagnen på allt ätbart :)

aegneus

Fast det är svårt att hitta spel som fungerar på det lilla nedfällbara bordet.

Elias Nordling

Restaurangvagnen var tom redan vid start vill jag minnas.
"Your value to me as a tester is your vandal instinct at breaking games!"

Delirium

Det är stor chans att hela vår lägenhet finns till förfogande för övernattande spelare.
Imperial Elegy
1914 Twilight in the East
Space Empires

Tommy Röhs

Citat från: "aegneus"Fast det är svårt att hitta spel som fungerar på det lilla nedfällbara bordet.

All köra vassal på en laptop med 3G modem fungerar

Delirium

Vi väntar nu bara på det officiella bekräftelsemailet från Hvitfeldtska men enligt förhandling är allt klart med salar bokade 17-19 februari. Tillträde antagligen ganska tidigt på fredag eftermiddag.

Så fort vi får det svart på vitt kommer jag att uppdatera första posten i den här tråden med all tillgänglig information.

Björn
Imperial Elegy
Space Empires

Elias Nordling

Hvitfeldska? Är det inte där man blir väckt av poliser med hundar och tårgas om man sover över?
"Your value to me as a tester is your vandal instinct at breaking games!"

Delirium

För oss tillåts inte övernattning, så jag hoppas inte vi kommer att stöta på just det problemet.
Imperial Elegy
Space Empires

silversixx

Enda problemet är ett rörelselarm som kan låt rätt rejält. Fast om man står väldigt nära källan så är det mest som en konstant vibration av hörselgångarna.
Glöm inte att få koden till den, Björn. Annars får du Securitas på dig...

Delirium

Nu är förstaposten uppdaterad med en officiell inbjudan!
Imperial Elegy
Space Empires

Delirium

Vi slår upp dörrarna klockan 14 på fredagen.
Imperial Elegy
Space Empires

Delirium

En begynnande tradition under ett par konvent nu är att folk (kanske mest jag men några fler har gjort det) tar med sig spel de vill sälja eller byta bort. Jag hoppas att detta kan intressera folk även i fortsättningen, och ska försöka ordna en lite mer organiserad avdelning under Galore.

Björn
Imperial Elegy
Space Empires

Vvornth

EDIT: Ska försöka kunna erbjuda en sovplats inför arrangemanget. Ska tydligen på ett dop på dagen den 18:e men det bör ju inte påverka.
Reporter: "What do you feel when you kill an insurgent?"
Operator: "Recoil"

Now Playing: Ftf - World In Flames, pbem - Here I Stand, Age of Renaissance

Delirium

Jag tycker det är för lite snack om Galore, jag vill se mer frenetiska diskussioner om vad som ska spelas och varför!  8)
Imperial Elegy
Space Empires

Andreas Lundin

1914: Twilight in the East gäller fortfarande som första alternativ? Kör vi flera kartor?
Funderar mest på (spelar mindre): Europa Universalis. Mud & Blood. 1914: Twilight in the East