Forumnyheter:

SMF - Just uppdaterat!

Vårens projekt i Karlshamn

Startat av jerry, 17 januari 2012 kl. 09:22:52

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 Gäst tittar på detta ämne.

jerry

kommer under eftermiddagen  :up:
Nu spelas WIF på 5 pers samt red barricades på 2 man
Empires in arms kollapsade

jerry

Citat från: "Andreas Lundin"Har ett parti på gång härnere i Lund. Skulle du kunna skicka de nya reglerna på epost?

Hej , kolla din yahoomail, meddela om det inte funkade , har lite spärrar på jobbet.

/jerry

jerry

Då bröt vi för andra gången.
Vi kommer inte ur startblocken i detta spel 2 turns , knappt på en kväll....
nej det är för trögt, för lite tillbaka också för tiden vi plöjer ner.
Men trots allt ett lite klurigt spel.

Nu sätter vi igång med OCS för att lära oss inför höstens äventyr , vilket lutar åt att bli OCS GB II. Möjligen CB men då måste borden modifieras samt att det kanske bara får plats ett gäng i lokalen........

jerry

jaha eftér att ha satt upp kampanjen i "twilight in the east" o insett att det inte var möjligt på 4 man så satte vi upp Tannenberg-scenariot ur samma spel.
Vet inte men vi tyckte nog lite till mans att det var lite för stelt.
plockade ner det en gång till för att sätta upp vårt älskade o hatade WIF.

Då upptäckte vi att vi haft inbrott i lokalen , kassaskrinet borta samt en hel del enheter ur vårt WIF.........?????

Ytterligare en vecka senare kom vi slutligen igång igen , dock med bara europa-kartan o vi får väl se, men nu är vi endast 3 personer....
Samt en väntad nedkomst  :) för en av deltagarnas sambo.

Det ser ut som att det kan bli avbrott i spelet igen, men vi ger oss inte.

Har även startat upp en "red barricades"-kampanj i samma lokal.

BigPapaBear

Citat från: "jerry"kassaskrinet borta samt en hel del enheter ur vårt WIF.........?????

Vem vill inte ha med sig en järnvägskanon som rövarbyte?
En mycket bitter liten man.

zilver

Kassaskrinet må vara hänt, men att stjäla andras enheter. Det är låg moral. Det låter som om Blekingescenen har det lite tungt just nu. Är den gamla klassikern Bräkne-Hoby fortfarande bebott av krigsspelare förresten?

Anton P

Wow dom stal counters? Nåväl nu har ni en ursäkt att köpa WiFME och KiF!

jerry

Citat från: "Anton P"Wow dom stal counters? Nåväl nu har ni en ursäkt att köpa WiFME och KiF!

ja o jag hade lite svårt att förklara för poliskvinnan vad dom hade stulit CITAT FRÅN MIN POLISANMÄLAN :Jo det är så att dom har tagit brickorna fram till o med 1939 från följande länder ; Italien England Samt Frankrike  :lol:  :lol:  :lol:  :lol:  :lol: samt en del fabriksmarkörer o damage-brickor  :lol:  :lol:  :lol:  :lol:  :lol:  :lol:

Ja Kahki in flames har jag haft köpknappen på en längre tid.

jerry

Citat från: "zilver"Kassaskrinet må vara hänt, men att stjäla andras enheter. Det är låg moral. Det låter som om Blekingescenen har det lite tungt just nu. Är den gamla klassikern Bräkne-Hoby fortfarande bebott av krigsspelare förresten?

har precis i total förnedrelse avslutat ett RED BARRICADES i Bräkne-hoby hos den gamle Phil.

han är väl den siste som spelar o bor kvar i Hoby.

Annars är det faktiskt så att en annan gammal spelarräv kommit tillbaka från USA för något år sedan o bosatt sig i .....Bräkne Hoby !!! Men han har för mycket i sitt liv nu så.... men jag ser honom då o då o kanske en dag.?.??...

jerry

Wif-partiet fortsätter med oförminskad styrka.
Frankrike Vichyas J/A 1940 tysken tveksam till vad som skall hända näst.
Ryssen marscherar upp med allt som kan gå eller rulla eller flyga för att hota gamle Adolf.

Mycket stiltje förutom på haven.

jerry

Jha.... o där dog wif:et moralkolaps på brittiska sidan.
Efter ett test av "Festung Budapest" under en heldag så startade 3 personer upp "Baltic gap" igår i vår lokal.

Verkar riktigt skojigt.

SebastianKalucza

Citat från: "jerry"
Citat från: "zilver"Kassaskrinet må vara hänt, men att stjäla andras enheter. Det är låg moral. Det låter som om Blekingescenen har det lite tungt just nu. Är den gamla klassikern Bräkne-Hoby fortfarande bebott av krigsspelare förresten?

har precis i total förnedrelse avslutat ett RED BARRICADES i Bräkne-hoby hos den gamle Phil.

Annars är det faktiskt så att en annan gammal spelarräv kommit tillbaka från USA för något år sedan o bosatt sig i .....Bräkne Hoby !!! Men han har för mycket i sitt liv nu så.... men jag ser honom då o då o kanske en dag.?.??...

Jag borde ha börjat tidigare med mitt krigsspelande, när jag gick på gymnasiet bodde jag i Bräkne-Hoby, var kanske inte en ort jag förväntade mig skulle komma upp i detta forumet....

Lite orättvist att jag samtidigt bara har hittat en annan person att spela med i Umeå.

jerry

Citat från: "SebastianKalucza"
Citat från: "jerry"

Jag borde ha börjat tidigare med mitt krigsspelande, när jag gick på gymnasiet bodde jag i Bräkne-Hoby, var kanske inte en ort jag förväntade mig skulle komma upp i detta forumet....

Lite orättvist att jag samtidigt bara har hittat en annan person att spela med i Umeå.

jag började spela i B-Hoby 1981 vi var 30 aktiva medlemmar under en period fram till mitten av 80-talet.

jerry

Plockade ner "baltic gap" o satte upp det igen färdiga 00:40. Vi hade gjort generalfel på två viktiga supply-regler.
1)
Man kan tydligen flytta alla independent units som är inom range för ett hq med endast en supplypoint.
2) Sovjetiska sidan får antalet supply x antalet reinforcement-hex

Alltså om du slår så att du får in 3 suply points så får du i själva
verket   9 ......detta hade en avgörande inverkan på hur man för krig.

:ultra:

Spac3d

Då har Jerry till slut lyckats snärja mig i ett parti WWIII. Vi testkör centralfronten och jag måste ge spelet tummen upp för en intressant och rolig abstraktion av flygregler! Detta till trots att mitt ryska flyg lyckades med i princip ingenting första draget... Tror att detta är ett spel med potential!