Forumnyheter:

SMF - Just uppdaterat!

Nations in Arms

Startat av Delirium, 22 januari 2012 kl. 00:20:02

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 Gäst tittar på detta ämne.

silversixx

#30
Fint där!
*Hybris*

Andreas Lundin

#31
:up:
Funderar mest på (spelar mindre): Europa Universalis. Warhammer 40000. GBoH

Delirium

#32
Ni missförstår, poängen var att förstärka masochismen i det hela: datumet är för en bra bit över en månad sedan, de har fått filerna, men inget har hänt.
1914

silversixx

#33
Så jag och Andreas får inte vara stolta, utan mer ilsken hejaklack?

Delirium

#34
Ni kan vara en stolt, ilsken hejarklack, ungefär som Gais?
1914

Andreas Lundin

#35
...och liten... som GAIS
Funderar mest på (spelar mindre): Europa Universalis. Warhammer 40000. GBoH

Delirium

Måste bara ventilera lite. Var precis inne på CSW-foldern för Nations in Arms http://talk.consimworld.com/WebX?8@@.1dd5833a och läser där:

CiteraThere are currently no plans to reprint Nations in Arms. Feedback on the rules has been a bit mixed. The rewrite might be helpful especially for the multi player options. We've had some people tell us they were okay with the original rules. If you pick up a game on somewhere try using the original rules and the rewrite as a back up.

Föga överraskande gör det mig en smula förbannad och jag skrev också därefter.
1914

Andreas Lundin

Länk or it didn't happen


Skickas från min iPhone via Tapatalk
Funderar mest på (spelar mindre): Europa Universalis. Warhammer 40000. GBoH

Engelbrekt

Bra skrivet Björn.

Skickat från min SM-N910F via Tapatalk

På bordet nu: Space Empires + Band of Brothers

Fredrik H

Jag har inte följt det hela särskilt noga, men de verkar ju märkligt otacksamma. Bra att du reagerar, din insats förtjänar mycket mer än de gav dig cred för.

Scipio

Mycket märkligt uttalande från dom minst sagt...dom framställer sig själva som ordentliga rövhattar.
Men väldigt tråkigt om du har lagt ner så mycket jobb för att fixa med deras trasiga regler.
"No boom today. Boom tomorrow. There's always a boom tomorrow"

Delirium

Jag kan på ett sätt förstå deras beteende rent affärsmässigt. De försöker nu två år senare få det till att de inte alls hade släppt en undermålig produkt utan bara en som "vissa" hade problem med. Att hela projektet tillkom på Kevin Dingleys initiativ och att han personligen övertalade mig att ha hand om projektet själv när de andra hoppat av, berömde resultatet med superlativ (liksom designern gjorde) och att reglerna skulle vara Living Rules på deras websida är något han "glömmer" att säga.
1914

Klas Malmström

Citat från: Delirium skrivet  7 augusti 2015 kl. 10:33:27...De försöker nu två år senare få det till att de inte alls hade släppt en undermålig produkt utan bara en som "vissa" hade problem med...
Låter lite som när politiker säger något urbota dumt och sedan när som skall be om ursäkt, så är det i formen av att dom ber om ursäkt för att vissa misstolkade dom.  :D
Klas Malmström
Linköping