Forumnyheter:

SMF - Just uppdaterat!

LinCon 2012

Startat av Rydfalk, 30 januari 2012 kl. 17:03:23

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 2 Gäster tittar på detta ämne.

Rydfalk

Citat från: "Mode"Jag har två spel själv så om intresse finns kan det gå att göra en dubbelblind variant. Om någon tar med ett tredje spel kan vi försöka upprepa det som jag körde på LinCon för dryga 20 år sedan.

Jag eller Yngve borde kunna ta med ett spel - om du påminner oss längre fram!

/Mikael
"Hoppas det regnar i sommar!"

Rydfalk

Citat från: "Delirium"Finns krigsspelsrummet fortfarande som alternativ att sova i eller måste man söka sig till vandrarhem/hotell?
Krigsspelsrummet Inn är självfallet öppet för övernattande besökare enligt arrangemangsansvarige:
Citat från: "Adam"Ja ni kommer få övernatta i krigsspelsrummet i år.

/Mikael

Delirium

Mycket bra, då vet jag att det finns som alternativ om min Uncle Scrooge-personlighet tittar fram! Tack!
Barbarossa: Arny Group North 2nd ed

rensarn

Tjaba!

Jag kommer och har samma inställning som Roger - från det dom knappt har öppnat tills dess Securitas tvingar iväg bort en. Ledighet, sovplats och barn är fördigförhandlat om.

Ska undvika hjärtflimmer denna gång då jag sist drack fem koppar kaffe för varje med vatten (fjärde dagen var konstig). Jag hakar på det vanliga - dvs störst/snyggast karta med mest brickor.

Rensarn
Rensarn

Southpaw

Jag har också ambitionen att dyka upp på Lincon i år. Gjorde ett endagsbesök med ungdomarna i vår spelförening förra året och blev biten, så i år blir det hela konventet för min del.   :D

Eftersom jag är en rookie i det här sammanhanget och de flesta här på forumet verkar känna varandra sedan tidigare så undrar jag lite om ni brukar göra upp i förväg vad ni ska spela eller om det bara är att dyka upp och hänga på?

Själv har jag några spel i hyllan som jag gärna tar med och spelar:

Sekigahara
Here I Stand
Sicily
No Retreat
Europe Engulfed
Hannibal - Rome vs Carthage

Är givetvis även öppen för andra förslag!   :up:

Jag skulle även vara intresserad av en introduktion i OCS så jag någon gång kommer över tröskeln och kan ta mig an Burma och Baltic Gap som står och dammar i hyllan just nu. Om någon planerar något i den vägen så hänger jag gärna på och lär mig.

/ Henrik

Folket

Jag är alltid på att spela OCS Burma. Det är ju det bästa krigspelet som gjorts. Fast det är mycket tekniskt så det finns ingen poäng att spela kampanjen om man inte kan det bra. Sidan som inte riktigt lärt sig hur man spelar i Burma blir väldigt snabbt krossad.

Men vi kan spela ett mindre scenario så får jag lära dig systemet och lite av det som gör Burma speciellt.

Annars finns det andra som behöver en spelare?

Andreas Lundin

Jag ligger och väntar på att någon ska hinna få Virgin Queen i brevlådan. I sådana fall är det det som gäller. Jag är också lite sugen på att testa Wacht am Rheins nya utgåva om det finns spelare med den kunskapen.
Funderar mest på (spelar mindre): Europa Universalis. Mud & Blood. 1914: Twilight in the East

Andreas Lundin

Nu när jag tänker efter och att vi, med Rydfalkarns goda initiativ, nu har både Lincon och FF att se fram emot i Linköping i sommar så hade det varit fräckt att spela något stort och långt på Lincon. Skriva ned situationen på söndagen. Sätta upp samma situation på FF och fortsätta. Är vi inte klara på FF tar vi det i Göteborg i februari '13. Osv. Någon sugen?
Funderar mest på (spelar mindre): Europa Universalis. Mud & Blood. 1914: Twilight in the East

Scipio

Nu kommer vill-spela-listan:

- No Peace Without Spain!
- Summer Lightning: The Invasion of Poland 1939
- FAB: Sicily
- Where Eagles Dare/Devils Cauldron
- Virgin Queen
- Storm of Steel
- Triumph of Chaos
- Empire of the Sun (blodad tand efter GothCon då Adamius introducerade mig till ett mycket intresssant spel)

Efter lite pejling i Kampfgruppe Skövde så verkar det luta på att vi kanske hakar på Rydfalks WED-äventyr.

Och kommer Virgin Queen så måste det väl bli ett eller två partier med det också.

Fast om det blir något kampanjprojekt över flera konvent så vore det dumt att försitta chansen till något stort om det blir rätt spel.  

Många alternativ som det ser ut.  :)
"Randomization is too important to be left to chance"

Andreas Lundin

WED och TDC är ju ett sjysst monsterprojekt som kanske räcker till flera konvent?

Rydfalk

Ja, fick äntligen mitt WED! Imorgon ska här punchas!
/Mikael

Scipio

Citat från: "Andreas Lundin"WED och TDC är ju ett sjysst monsterprojekt som kanske räcker till flera konvent?
Skövde är på på det projektet.
Numerären är tre. Jag, Granlid och Axel så vi är då fyra som tänker dyka upp på konventen tills det är avklarat. :)

Andreas Lundin

CiteraAndreas Lundin skrev:
WED och TDC är ju ett sjysst monsterprojekt som kanske räcker till flera konvent?

Numerären är tre. Jag, Granlid och Axel så vi är då fyra som tänker dyka upp på konventen tills det är avklarat.

Jag är också på, men om Virgin Queen dyker upp till LIncon vill jag nog ägna 1/2-1 dag på det också.

Scipio

Citat från: "Andreas Lundin"
CiteraAndreas Lundin skrev:

Numerären är tre. Jag, Granlid och Axel så vi är då fyra som tänker dyka upp på konventen tills det är avklarat.

Jag är också på, men om Virgin Queen dyker upp till LIncon vill jag nog ägna 1/2-1 dag på det också.
Ja jag glömde säga det men det ingår även i våran planering...  :D

Southpaw

Citat från: "Folket"Men vi kan spela ett mindre scenario så får jag lära dig systemet och lite av det som gör Burma speciellt.

Låter som en god idé. Jag befinner mig nog närmast på den nivån där jag blir krossad på nolltid i en kampanj!  :P