Forumnyheter:

SMF - Just uppdaterat!

avatar_Rydfalk

LinCon 2012

Startat av Rydfalk, 30 januari 2012 kl. 17:03:23

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 Gäst tittar på detta ämne.

Delirium

#60
Citat från: "Andreas Lundin"Det kan bli en riktig eye-catcher för krigsspelsrummet.

Jag är en eye-catcher för krigsspelsrummet!
1914

Scipio

#61
Citat från: "Delirium"
Citat från: "Andreas Lundin"Det kan bli en riktig eye-catcher för krigsspelsrummet.

Jag är en eye-catcher för krigsspelsrummet!
Såvida du inte har några intatuerade hexagoner som jag inte vet om så håller jag mig till WED.
"No boom today. Boom tomorrow. There's always a boom tomorrow"

Rydfalk

#62
Citat från: "Delirium"
Citat från: "Andreas Lundin"Det kan bli en riktig eye-catcher för krigsspelsrummet.

Jag är en eye-catcher för krigsspelsrummet!

För damerna ja, för damerna. Vi herrar håller oss till våra hexrutor så du behöver inte oroa dig.

/Mikael
"Hoppas det regnar i sommar!"

jerry

#63
Citat från: "Rydfalk"
Citat från: "Scipio"
Citat från: "Andreas Lundin"Då är vi väl redan fulltecknade?
Är sex spelare max ett kombinerat WED och DC lämpligen tar? Isf. är vi det.  :)
Vi körde väldigt mycket VG:Hell's Highway på 7 - 8 spelare. En allierad för varje luftlandsatt division och (c:a) en tysk mot varje. Visst borde detta sluka minst så många spelare?

/Mikael

Men hur gör man med detta att man bara aktiverar en trupp i taget ?
Det blir väl inte helt lyckat om man drar en chit i södra änden o sen drar  en i norra,  det kan ju ändå bli en chit till för södra delen ?

Sen bör man ju inte veta i förväg vilken trupp som skall aktiveras.

Finns det någon reglering ?

Ok det går ju att dela upp divisionerna o låta flera dela på en divison som aktiveras, annars vet jag inte.
Nu är det leta ny lokal som gäller samtidigt som vi kör turnering i ASL

Folket

#64
Citat från: "Southpaw"
Citat från: "Folket"Men vi kan spela ett mindre scenario så får jag lära dig systemet och lite av det som gör Burma speciellt.

Låter som en god idé. Jag befinner mig nog närmast på den nivån där jag blir krossad på nolltid i en kampanj!  :P

K, ska vi boka en heldag för att spela OCS då?

Southpaw

#65
Citat från: "Folket"
Citat från: "Southpaw"
Citat från: "Folket"Men vi kan spela ett mindre scenario så får jag lära dig systemet och lite av det som gör Burma speciellt.

Låter som en god idé. Jag befinner mig nog närmast på den nivån där jag blir krossad på nolltid i en kampanj!  :P

K, ska vi boka en heldag för att spela OCS då?

Det är taget! :)

Jag kommer till Lincon på torsdag fm och stannar till söndag. Har inget annat inplanerat just nu så när som helst passar mig.

Delirium

#66
Jag har ännu inte klart om det blir onsdag eller torsdag men lutar åt det senare. Har med mig en koffert spel som vanligt - tar ett knippe multiplayerspel av något kortare modell för endagsprojekt och kanske något kortdrivet. Strafexpedition 1916 slinker nog också med.

Suktar efter Virgin Queen (ett uttalande som låter fel ryckt ur sitt sammanhang).
1914

Delirium

#67
Jag har ännu inte klart om det blir onsdag eller torsdag men lutar åt det senare. Har med mig en koffert spel som vanligt - tar ett knippe multiplayerspel av något kortare modell för endagsprojekt och kanske något kortdrivet. Strafexpedition 1916 slinker nog också med.

Suktar efter Virgin Queen (ett uttalande som låter fel ryckt ur sitt sammanhang).
1914

Delirium

#68
Jag har ännu inte klart om det blir onsdag eller torsdag men lutar åt det senare. Har med mig en koffert spel som vanligt - tar ett knippe multiplayerspel av något kortare modell för endagsprojekt och kanske något kortdrivet. Strafexpedition 1916 slinker nog också med.

Suktar efter Virgin Queen (ett uttalande som låter fel ryckt ur sitt sammanhang).
1914

andqui

#69
Tvåan är intrimmad (säger nog inget till det flesta men betyder faktiskt en hel del) och hotellrummet är bokat - det blir Lincon även detta år! :D

Ska försöka damma av multiplayerspellistan som jag och Delirium sammanställde efter förra årets evenemang och se till att plocka med några av spelen iaf.

Vad sägs om bl a (i oordnad prioritering):
- Sword of Rome - rätt okej och värt att test
- Revolution: The Dutch Revolt 1568-1648 - kul?
- Babarian, Kingdom & Empire - helt otestat och kan säkert sluta hur som helst. Open ended...
- Successors - slinker väl med på nåder som lättare spelbukfylla
- Napoleonic Wars - spelet som ingen vill spela
- Case Yellow - inte multi men dock ett spel
- Virgin Queen - om jag har flyt, inte så originellt i denna tråden
- mm
Anders

Delirium

#70
När är tanken att rummet öppnar på onsdagen? 18? 16?

Jag och Anders kommer inrusande så fort det går och har med varsin säck spel. Multiplayerspel på en eller en halv dags tidsåtgång är i fokus.
1914

Rydfalk

#71
Har tagit ledigt onsdagen och tar mig dit någon gång efter lunch med den spel och den plast jag har. Ska se om jag kan (läs: orkar) låna FF-plasten också.

Problemet brukar vara studentadjävlarna som insisterar på att använda universitetets lokaler till studier. Det är väl lite slump när våra lokaler kommer att stå tomma.

/Mikael
"Hoppas det regnar i sommar!"

Scipio

#72
Vi planerar också att dyka upp på eftermiddagen på onsdag.
Förmodligen mellan 15-17 nån gång, det är under den perioden som lokalerna brukar överges av studerande också.
"No boom today. Boom tomorrow. There's always a boom tomorrow"

pelle

#73
Citat från: "Rydfalk"Ska se om jag kan (läs: orkar) låna FF-plasten också.

Ingen större omväg? Säg till innan bara, så jag hinner gräva fram alla skivor.

jonjac

#74
Citat från: "andqui"Vad sägs om bl a (i oordnad prioritering):
- Sword of Rome - rätt okej och värt att test
- Revolution: The Dutch Revolt 1568-1648 - kul?
- Babarian, Kingdom & Empire - helt otestat och kan säkert sluta hur som helst. Open ended...
- Successors - slinker väl med på nåder som lättare spelbukfylla
- Napoleonic Wars - spelet som ingen vill spela
- Case Yellow - inte multi men dock ett spel
- Virgin Queen - om jag har flyt, inte så originellt i denna tråden
- mm
VQ är given som diskuterats tidigare. Är sedan också öppen för fler multiplayerspel. Har dock dålig koll på hur spelplaneringen ser ut i år då vi inte åker som ett färdigt spelgäng denna gång.